Infografika: Trendy v českém marketingu pro rok 2014

Přes dvě stovky respondentů z oboru odpovídalo na otázky výzkumu konzultantské agentury Idealisti. Výsledkem je komplexní přehled trendů, které by nás letos neměli minout.

Nejsilnějším trendem je samozřejmě reklama na sociálních sítích. Marketéři si myslí, že bude jak v centru diskusí, tak se bude i reálně používat. Podobné přesvědčení panuje již třetím rokem a nezdá se, že by tomu v blízké budoucnosti mělo být jinak.

“Silným tématem zůstává i monitoring a měření sociálních médií – vždyť investice je potřeba kontrolovat. Mnoho značek začíná prakticky naslouchat tomu, co se o nich říká. V zahraničí jsou populárním trendem i výzkumné online komunity, které ovšem pro respondenty našeho výzkumu nejsou zatím příliš čitelné,” vysvětluje David Šimák z konzultantské společnosti Idealisti, která za studií stojí.

K nejzajímavějšímu posunu došlo u termínu “Big Data”, který byl loni relativně málo známý a schovaný v oblasti buzzwordů. Dnes je o jeho použití přesvědčena celá čtvrtina respondentů. Podobný posun vnímáme i u 3D printingu, který v grafu zůstává klasickým buzzwordem, ale procento respondentů, kteří věří v jeho praktické použití roste. Mezi trendy se ale posouvá crowdsourcing a lokalizační služby.

QR kódy? Zapomeňte…

Smutnou úlohu negativního benchmarku přebírají letos QR kódy od sémantické analýzy. I když si na technologii uživatelé začínají pomalu zvykat a dokonce má i praktický užitek v mobilním bankovnictví, marketéři ji již odepsali. Do kvadrantu Nepochopených a mizejících zřejmě směřuje i Rozšířená realita (Augmented Reality) a buzzword let minulých, Neuromarketing.

Odhady změn v marketingových rozpočtech kopírují mírně pozitivní výhled ekonomiky – respondenti se shodnou, že rozpočty už nebudou klesat a možná i mírně porostou. “Navíc jelikož anketa probíhala na konci prosince a začátku ledna, je pravděpodobné, že mnozí z odpovídajících už vyjadřovali názor na existující podobu rozpočtů na rok 2014. Je ale téměř jisté, že nepůjde o plošný pohyb, ale do značné míry i o strukturální změnu. Zájem i rozpočty se budou pohybovat směrem k atraktivním formátům a budou tlačeny úspěšnějšími obory,” dodává Šimák.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nový Digg se ukáže ve středu, se startem pomůže Bit.ly

Koho zajímá svět velkých sociálních médií, určitě by si neměl nechat ujít příběh služby Digg. Podobně jako před časem MySpace má za sebou vzestup i pád, z něhož se snaží pod vedením nových majitelů vzpamatovat zásadní změnou kurzu. Ukázku nového směru a podoby, o nichž mohli hlasovat i samotní uživatelé, poprvé uvidíme ve středu.