První stránka na Googlu, a především první tři výsledky, to je to hlavní, co k vaší osobě případný hledající na internetu uvidí. I proto je důležité, aby o vás vypovídala v dobrém a obsahovala odkazy na vás, ne na jmenovce. Pokud se kvůli tomu nechcete přejmenovávat a hledat zcela unikátní jméno, existují i jiné možnosti. Třeba se soustředit na vybrané sociální služby a naopak neztrácet čas s těmi, které si v Googlu vedou hůř.
Plná polovina lidí nemá při zadání vyhledávacího dotazu na své jméno jako první výsledek sebe a pouhá 2 procenta lidí se mohou pyšnit obsazením celé první stránky výsledků. Přitom jde o důležitý faktor už proto, že každý den lidé vyhledávají zhruba miliardu jmen a 94 procent z nich se za první stránku výsledků nikdy nedostane.
Co s tím? Startup BrandYourself zjistil, že některé profily se i přes nižší popularitu své domovské sítě umisťují v Googlu lépe. Jednoznačně první bývá ve vyhledávání profil na LinkedIn, následuje Facebook, je-li profil na něm veřejný, a také profily na Twitteru a zatím relativně neznámé ale velmi zajímavé službě Zerply (v týmu je i Čech a chystáme v brzké době článek). Pokud jde o video, trochu překvapivě bývají výš profily z Vimea než z YouTube, mezi blogy vede WordPress a na hostování fotografií byste si měli pro viditelnost v Googlu vybrat Flickr. Více v infografice: