Infografika: Reklama na Facebooku vs. ve vyhledávání v prvním čtvrtletí

Jak si počátkem letošního roku vedly ve vzájemném srovnání reklama na Facebooku a reklama ve vyhledávání? Zajímavý pohled nabízí společnost Kenshoo, která oba marketingové kanály srovnala na základě kampaní pro své klienty z uplynulého roku a čtvrt.

Proklikovost reklamy ve vyhledávání se dlouhodobě drží na podstatně vyšší úrovni, než jak si vede Facebook. Na Facebooku ale rychleji než reklamě ve vyhledávání roste návratnost reklamy. Zatímco příjmy z vyhledávání se inzerentům zvýšily meziročně jen o 12 procent, příjmy z reklamy na Facebooku se zvýšily o 191 procent, tedy na 2.91 násobek svých hodnot před rokem.

Infografika ovšem srovnává pouze růst výše příjmů z reklamy, nikoliv výši příjmů jako takovou, kterou neuvádí. Není z ní tedy bohužel jasné, zda jsou příjmy inzerentů Kenshoo z vyhledávání při stejné investované částce vyšší či nižší než z reklamy na Facebooku. Infografika je založena na datech všech klientů Kenshoo Social za posledních pět čtvrtletí(celý loňský rok a první letošní čtvrtletí), což znamená asi 220 miliard zobrazených reklam ve vyhledávání a 280 miliard reklam zobrazených na Facebooku.

Několik dalších postřehů:

  • reklama na Facebooku rychleji roste i co do investic inzerentů, které meziročně rostly o 37 procent, oproti 10 procentům růstu investic u vyhledávání; vyhledávání je ovšem starší a dospělejší trh, u kterého menší růst lze očekávat
  • na Facebooku byl levnější proklik, 25 dolarových centů oproti 59 centům ve vyhledávání
  • vyhledávání rychleji roste počet prokliků, meziročně o 8 procent, oproti růstu prokliků na Facebooku o pouhé 1 procento

A nyní již celá infografika:

2014Q1_Search_and_Social

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Šťastné a veselé!

Virály ještě jednou před Vánoci. Se špetkou vánoční nálady od Sary X, s nejmasivnější kompilací nejlepších videí letošního roku od Zapatoua a taky s nejlepší neziskovou kampaní, co jsme viděli za hodně dlouhou dobu!