Infografika: Operační systémy a prohlížeče zákazníků e-commerce v Evropě

Vědomosti jsou moc a v e-commerce byznysu jsou data tím nejcennějším: poskytují firmám informace o tom, jak se přizpůsobit a vylepšovat zkušenosti svých zákazníků při nákupu online. Na druhé straně je pravda, že díky internetu máme prakticky všechny obchody světa na dosah ruky. Ale jak jsou si zákazníci e-commerce podobní (nebo jak se liší) v závislosti na zemi svého původu?

Společnost Visual Meta působí ve 13 zemích Evropy pod jménem ShopAlike/LadenZeile, a proto v množství vlastních dat hledala rozdíly mezi těmito zeměmi například na základě používaného operačního systému, zařízení či prohlížeče.

Hegemonie Microsoftu i hegemonie Googlu

Když se podíváme na trh operačních systémů pro desktopy, vidíme, že Windows nadále neohroženě kraluje prakticky ve všech zemích. Windows používá více než 85 % všech uživatelů desktop zařízení. A čísla mluví samy za sebe: celosvětově se odhaduje, že počet osobních počítačů používajících Windows jako svůj operační systém přesahuje 1 miliardu. Na opačné straně je Apple, jehož operační systém macOS používá téměř 100 milionů uživatelů.

Podobným hegemonem, jako je Microsoft s operačním systémem Windows, je také Google, ale v oblasti prohlížečů. Pokud jde o celoevropský trh webových prohlížečů, největší podíl drží právě Google Chrome s více než 53% pokrytím. Až ve velkém závěsu jsou Firefox, Internet Explorer a Safari.

Pokud bychom se měli bavit o mobilních zařízeních, tam hegemona nenajdeme. Naopak tu panuje tzv. duopol, kdy mají trh prakticky napůl rozděleni Android a iOS. Podíl Windows a Linuxu je vskutku marginální.

Infografiku na toto téma najdete zde a také níže.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: X-Men, Hobiti, Miley, Sherlock a Miloš

Hlavu státu jsme prozatím měli spíš ve výběru nejsdílenějších memů, ale je hezké, že se čas od času dostane i do výběru virálů. Tentokrát v další parodii na van Damma. Ukážeme si geniální Chatroulette parodii na Miley Cyrus (to tu také dlouho nebylo), skvělý virálek na X-Meny a parádní twitterový teaser na nového britského Sherlocka.
Přečtěte si více

Co se Češi minulý týden na webu naučili? Správně registrovat auto i to, na co vlastně zemřel Stanislav Gross

Minulý týden se Češi při hledání informací online tvářili namíru zodpovědně. Nebo aspoň víc než obvykle. Na internetu je totiž víc než kdy jindy zajímal způsob, jak ověřit, že jsou řádně zapsaní jako majitelé auta. Do nejvyšších nárůstů webového hledání se ale jako obvykle promítly i nějaké ty známé osobnosti, jejich choroby a kauzy.