Infografika: Mobilní verzi webu mají jen 2 procenta menších českých firem

Podle rozsáhlého průzkumu Agentury Najisto zatím domácí firmy nejsou připraveny na mobilní éru. Mezi malými a středními podnikateli je optimalizace pro mobilní zařízení naprostou výjimkou. Příliš se zatím neuchytily ani sociální sítě, které využívá asi čtvrtina z nich (zdaleka nejčastěji Facebook), třetina se zatím dokonce obejde bez jakékoliv webové prezentace.

Společnost zveřejnila infografiku v souvislosti se spuštěním přepracovaného katalogu Najisto.cz, který disponuje verzí pro chytré telefony a tablety, je obohacen o geolokaci a umožňuje prezentovat neomezený rozsah informací. Podle průzkumu nemá třetina malých a středních podnikatelů vlastní webové stránky, nejčastěji řemeslníci a poskytovatelé služeb. Téměř polovina SMB nemá e-mail na vlastní doméně a využívá freemail, naprostá většina firem zároveň nereaguje na rychlý nástup mobilního internetu.

“Mobilní verzi webu mají pouhá 2 % malých a středních podnikatelů. V situaci, kdy návštěvnost z mobilních zařízení meziročně roste o stovky procent a 1,5 milionu Čech  se připojuje k internetu přes mobil či tablety, je fungující mobilní web velkou konkurenční výhodou,” říká Miroslav Rojek, produktový manažer Najisto.cz.

Jako nejčastější důvod chybějící online propagace uvádějí podnikatelé nedostatek času, náročnost vytvoření online prezentace, strach z její nespolehlivosti a nedůvěru, zda jim přivede zákazníky.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak se daří českým -matům

Automotomat, Realitymat, Půjčkomat, Tarifomat... To je jen několik ze široké nabídky internetových služeb, které si v posledních dvou letech od příchodu Slevomatu přisvojily koncovku -mat. Založily tak specifickou skupinu firem, které z marketingového hlediska vsadily právě na tuto kartu. Jak se jim sázka s odstupem času vyplatila?