Ačkoliv je zákaz zaměřen hlavně na ty, kdo by na neoprávněném mediálním pokrytí olympiády chtěli vydělávat, což je pochopitelná snaha, nedává tak úplně smysl. Na olympiádu totiž míří skoro 9 milionů návštěvníků (počet celkem prodávaných lístků) a velká část z nich jistě bude mít přístup k chytrým telefonům a na sociální média – jen na Facebooku jich bude zhruba polovina.
Jak přesně organizátoři chtějí zajistit, že návštěvníci fotky nebudou nikam nahrávat? Nepustit je na stadion s telefony nedává tak úplně smysl a kontrolovat fotografie ručně není reálné. Právě druhou možnost propočítávala slíbená infografika, která se dobrala k tomu, že jen v případě Facebooku by kontrola vyšla na nejméně půl milionu liber.
Celá infografika je samozřejmě více než co jiného nadsázka a provokace. Snaží se o protiváhu velkohubým prohlášením o otevřenosti a sociálnosti her, s nimiž je nevymahatelný zákaz ve zjevném rozporu a připomíná spíš marný boj hudebního či filmového průmyslu.
Via Fresh Egg