Infografika: Kdo návštěvníkům olympiády zabrání sdílet fotky?

Organizátoři olympijských her v Londýně se rozhodli k odvážnému kroku a zakázali návštěvníkům sdílet pořizované fotografie na sociálních médiích. A to přesto, že se hry zároveň označují za první “skutečně sociální”. Jakou šanci na úspěch tento zákaz má, na to se podívala tak trochu posměšná infografika od Fresh Egg.

Ačkoliv je zákaz zaměřen hlavně na ty, kdo by na neoprávněném mediálním pokrytí olympiády chtěli vydělávat, což je pochopitelná snaha, nedává tak úplně smysl. Na olympiádu totiž míří skoro 9 milionů návštěvníků (počet celkem prodávaných lístků) a velká část z nich jistě bude mít přístup k chytrým telefonům a na sociální média – jen na Facebooku jich bude zhruba polovina.

Jak přesně organizátoři chtějí zajistit, že návštěvníci fotky nebudou nikam nahrávat? Nepustit je na stadion s telefony nedává tak úplně smysl a kontrolovat fotografie ručně není reálné. Právě druhou možnost propočítávala slíbená infografika, která se dobrala k tomu, že jen v případě Facebooku by kontrola vyšla na nejméně půl milionu liber.

Celá infografika je samozřejmě více než co jiného nadsázka a provokace. Snaží se o protiváhu velkohubým prohlášením o otevřenosti a sociálnosti her, s nimiž je nevymahatelný zákaz ve zjevném rozporu a připomíná spíš marný boj hudebního či filmového průmyslu.

Via Fresh Egg

Total
0
Shares
Další články