Infografika: Jaké byly první tři týdny chatbota Čendy z CZC.cz

CZC.cz, internetový obchod s počítači a elektronikou, na začátku listopadu spustil vlastního chatbota. Jmenuje se Čenda a zákazníkům dokáže podle zadaných kritérií například pomoct s výběrem vhodných dárků pro jejich blízké, zjistit aktuální informace o objednávce nebo je spojit s operátorem zákaznického centra. Vše funguje přes Messenger. Jak se mu zatím daří?

Chatbot Čenda pro CZC.cz nepředstavuje pouze marketingový nástroj. V prvních týdnech jeho života se ukázalo, že se díky němu také zlepšila odezva facebookové stránky CZC.cz a bylo osloveno nové publikum.

Přirozené prostředí sociální sítě

„Díky Čendovi jsme schopni novou a hravou cestou oslovovat stávající i potenciální zákazníky, a to v prostředí sociální sítě, kterou celou řada našich zákazníků využívá ke komunikaci mnohem raději než e-mail nebo telefon,“ prozradil jeden z podnětů pro vznik messengerového chatbota David Abraham, marketingový team leader CZC.cz, který stojí za vznikem Čendy.

Na web CZC.cz Čenda nasměroval 56 % chatujících a jejich návštěvy webu se kvalitou či délkou nijak nelišily od ostatních návštěv příchozích z jiných kanálů. Navíc, 55 % z těchto návštěv byli lidé, kteří web CZC.cz standardně nenavštěvují.

Občas oslovil i lidi, se kterými si již dříve psal, a to s informací, kterou pro ně vyhodnotil jako zajímavou. Například během akce White Friday pomáhal šířit osvětu o charitativní aktivitě CZC.cz. Tyto zprávy si přečetlo 98 % oslovených, z nichž mu 58 % i odpovědělo.

Více informací o prvních týdnech života chatbota Čendy najdete v přiložené infografice.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Anonymous stáhli svou podporu WikiLeaks

Po několika letech silné podpory organizace WikiLeaks se přinejmenším část internetového hnutí Anonymous rozhodla ji přerušit. Mezi důvody patří přílišný důraz na osobu Juliana Assangeho a také agresivita, s níž lidé za WikiLeaks začali od svých příznivců vybírat peníze.
Přečtěte si více

Ovládněte Facebook. Školení na téma reklama, soutěže a správa

Tyinternety.cz spolu s experty ze společností zabývajících se sociálními médii připravily nový seriál pravidelných školení. Účastníkům poskytnou komplexní vhled do fungování facebookové reklamy a tipy pro její využití, návody na pořádání soutěží, správné postupy pro zvládnutí krizové komunikace i přehled o možnostech aplikací.