Infografika: Jak a co Češi nakupují na internetu?

Online Sales Ecommerce E-commerce Selling Online

V nakupování na internetu jsou Češi pod evropským průměrem, který představuje 9,6 procenta z celkových nákupů. Podíl online útrat u nás tvoří jen 8,4 procenta, uvádí celoevropský průzkum DPDgroup.

Nejvíce se nakupují produkty z kategorie zdraví/krása, dále potom móda a vybavení pro volný čas. Častěji nakupují ženy než muži, a to v poměru 60 ku 40.

Průzkum také potvrdil současný trend, že lidé už čím dál více využívají při online nakupování i mobilní telefon. V Česku je to už víc než třetina z nich. Pouze pět procent respondentů se opakovaně vrací do jednoho e-shopu, spíše vyhledávají nejlepší cenu a navštěvují jich proto více pro porovnání (20 %). Tři čtvrtiny lidí jsou loajální k určitým e-shopům, rádi však zkouší i nové.

“Je v našem zájmu znát nákupní zvyklosti zákazníků napříč Evropou, abychom mohli být e-shopům dobrými partnery nejen v oblasti doručování, ale i v byznysu. To samé samozřejmě platí pro Českou republiku, kde budujeme dlouhodobé vztahy s e-shopy právě na tomto základě,“ komentuje motivaci udělat průzkum ředitel DPD CZ Miloš Malaník. Loni třeba DPD připravilo sérii videí “Tipy pro podnikání“, v nichž představuje doporučení, na co se mají podnikatelé v jednotlivých oblastech e-commerce zaměřit a čemu se naopak vyhnout.

A co dalšího zjistil průzkum DPD? Mrkněte na přehlednou grafiku:

Infografika DPD - Jak Češi nakupují na internetu-1

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak si vedou prezidentští kandidáti podle hledání v Seznamu a Googlu

Oba největší vyhledávače působící v Česku už přidaly svůj příspěvek do diskuze o prezidentských volbách. Google nabízí trendy ve vyhledávání, zmínky ve zprávách i přehled článků, Seznam zase sestavil zajímavou infografiku o hledanosti jednotlivých kandidátů a o tom, s jakými výrazy jsou jejich jména při hledání nejčastěji spojována.
Přečtěte si více

Hangout s Taťánou le Moigne a Josefem Šlerkou už příští úterý

Proč je v Česku důležité mluvit o vzdělávaní? Jakou roli hraje internet na školách? Jak mohou organizace nebo jednotlivci přispět k rozvoji českého vzdělávání? A co v tomto ohledu dělá Google? Pokud vás zajímají odpovědi na tyto a další otázky, můžete si i vy promluvit o vzdělávání s Taťánou le Moigne, Josefem Šlerkou, Simonou Weidnerovou a Lukášem Sedláčkem.