Infografika: Fakta o obsahovém marketingu

Obsahový marketing je jedním z trendů současnosti, způsobem, jak oslovit své stávající i potenciální klienty něčím, co jim je užitečné samo o sobě. Co tento typ marektingu přináší, jak s ním společnosti zachází a jak by se s ním zacházet mělo?

Co je obsahový marketing? Všichni to asi tak trochu tušíme, vytvořit definici je ale přece jen o něco těžší, než tento pojem instinktivně chápat. Obrátíme se proto tam, kde nám s velkou pravděpodobností pomohou. Co nám k obsahovému marketingu řekne Wikipedie?

“Obsahový marketing je jakýkoliv marketingový formát, který zahrnuje tvorbu a sdílení médií a publikaci obsahu za účelem získání zákazníka. Tyto informace mohou být v mnoha různých formátech, mj. zprávy, video, teoretické studie, e-booky, infografiky, případové studie, návody, Q&A či fotografie.”

K tomu největší online encyklopedie dodává, že obsahový marketing není primárně zaměřen na prodej, ale na komunikaci s existujícími a potenciálními zákazníky. V tomto ohledu je obsahový marketing velmi podobný sociálním médiím – jsou také více zaměřena na vztah a komunikaci se zákazníkem, než na přímý prodej. Koneckonců obsahový marketing má k sociálním médiím velmi blízko, protože je jednou ze základních forem komunikace přes ně.

Přestože prodej není přímým cílem obsahového marketingu, je vždy tím, co je skutečným motivem a hnacím motorem každé marketingové aktivity. Proto se hodí porozumět tomu, jak obsahový marketing funguje, aby k tomuto cíli obsahový marketing skutečně svého uživatele dovedl, jakkoliv zprostředkovaně.

Jako dobré shrnutí základních informací může posloužit následující infografika od Demand Metric. Ta formou obsahového marketingu (infografikou od soukromé společnosti) informuje o třech základních okruzích otázek – jak si obsahový marketing vede v současnosti, proč je dobré jej používat a kudy do toho.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Šance týdne: Seznam otevírá pozici manažera RTB

Jestli poctivě sledujete trendy v online reklamě a nenechali jste si ujet vlak s nástupem Real Time Bidding, máte příležitost významně ovlivnit podobu českého reklamního trhu. Seznam.cz totiž hledá nového kolegu či kolegyni, který bude mít tuto dynamicky se vyvíjející oblast online reklamy na starosti.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Máte 3 nepřečtené zprávy

Super Bowl nejsou jenom nejdražší a nejlepší reklamy, ozvuky má samozřejmě i v memech. Kromě toho se dozvíme další sadu zásadních životních pravd a mouder: O Bearu Grillsovi, o Snoop Doggovi, o tom, jak se má správně chodit po ledu, o tučňácích, pejscích i kočičkách.