Infografika: Cesta lokálního zákazníka při rozhodování o nákupu

Orientovat se v tom, co všechno může zákazníka ovlivnit při jeho rozhodování o nákupu, může být složitější než by se zdálo. Jakým způsobem tito zákazníci přemýšlejí a jaké digitální kanály při tom využívají?

Obchodník musí být tam, kde jsou zákazníci. To je pravidlo, které platí stejně tak v reálném světě, jako ve světě digitálním. Jít svým potenciálním klientům naproti může pro podnikatele být tím nejzásadnějším rozdílem mezi úspěchem a neúspěchem.

V případě lokálních obchodníků je jedním z nejefektivnějších způsobů lokální marketing, mířený na ty, kdo se nacházejí v blízkém okolí prodejny. Tito lidé obvykle využívají při hledání vhodných obchodníků i digitální kanály a s rozmachem chytrých mobilních telefonů se jejich počet zvyšuje. Ovšem i přesto, že mobilní telefony nabývají při rozhodovacím procesu na důležitosti, probíhá část rozhodování stále přes staré dobré osobní počítače.

Jakým způsobem (obvykle) zákazníci při rozhodování uvažují a jaké digitální kanály při tom hrají roli, to se snaží zachytit následující infografika od Local Market Launch. Nepokrývá samozřejmě česká specifika, takže například Yahoo lze mezi vyhledávači pro české poměry s klidem nahradit Seznamem, jinak ale pohyb zákazníků přes různé digitální zdroje mapuje zdařile. Každý zdroj navíc obsahuje stručný výčet, na co u něj lidé kladou největší důraz při svém rozhodování.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Dozvuky olympiády a Lady Gaga

Když celým světem rezonují sportovní emoce a hodnoty jako odhodlání, vytrvalost či překonávání překážek, jen blázen by toho nevyužil. Proto i po zhlédnutí dnešních virálů možná budete mít pocit, že byste měli udělat něco osobního a přesto velkého. Tak do toho!
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Samsung + Jay Z dává smysl

Samsung se rozhodl ovládnout letos YouTube. Bere si na pomoc Ushera a Jay Z a setsakra se mu to daří. Barack Obama zpívá Get Lucky, Debilní kecy to zvládají už dokonce i bez keců, Pepsi si bere na pomoc kouzelníka a novou WTF královnou je Dáda Patrasová.