Infografika: 10 trendů digitálního marketingu a UX pro rok 2018

Dospívající potomek jako vládce rodiny, znovu chatboti, automatizace, otisky prstu, hlasové vyhledávání. Na první pohled mohou tato klíčová slova popisovat relativně mnoho oblastí, v technologickém světě se s nimi pracuje prakticky všude. Zároveň jde ale o trendy, které vidí společnost Sherpas pro digitální marketing a UX v roce 2018.

Níže a v přiložené infografice představujeme deset bodů, respektive předpovědí, jak se podle Sherpas (dříve Dobrý web), specialisty na digitální marketing a UX výzkum, v novém roce promění právě digitální marketing.

1) Mohutnější využití umělé inteligence

Chatboti, chytré našeptávače a další projdou další evolucí, která bude mít za následek jejich přirozenější využití v marketingové komunikaci a širší akceptaci zákazníky.

2) Pokračující automatizace marketingu

Využití chytrých nástrojů, které dokážou rutinní činnosti zautomatizovat a zároveň je spolu smysluplně propojovat, dává čím dál větší smysl. Především u mohutnějších digitálních strategií, které předpokládají využití komplexního spektra kanálů cílení.

3) Agresivnější cílení na děti a dospívající

Dospívající potomek v rodině je často daleko silnějším decision makerem než jeho rodič, který se zhruba od 35 let věku začíná v inovacích především v rámci širokého spektra elektroniky poněkud ztrácet.

4) Méně hesel, více biometrie

Přihlašování se k zařízením či do self-care aplikací pomocí biometrických údajů, jako je například otisk prstu, se s postupujícími inovacemi a větší přístupností těchto technologií stává mainstreamem.

5) Hlasové vyhledávání a jeho vliv na pozice stránek ve vyhledávačích

Hlasové vyhledávání je v zahraničí velký trendem a byť je jeho přebírání v rámci České republiky zatím poměrně problematické, dá se očekávat jeho další rozvoj. Hlasové pokyny se od těch, které vyťukáme do klávesnic, poněkud liší. Bude tedy určitě nutno s tím počítat při určování strategie optimalizace.

6) Personalizace & retargetinng

Personalizovaná uživatelská zkušenost s webem či reklamní komunikací se stala standardem. Výzvou roku 2018 bude jistě nové nařízení na ochranu dat GDPR, které možnosti sběru dat o uživatelích, z nichž pak personalizovaná uživatelská zkušenost vychází, výrazně zpřísňuje.

7) Video (killed the radio star)

Více virutálních prohlídek, více videoprezentací produktů, více videorecenzí.

8) Mikromomenty

Budeme se častěji setkávat s možností reagovat na nějaký konkrétní fragment videa/článku/podcastu, nebo jiné formy sdělení.

9) Micro-influencers

Značky si začínají uvědomovat, že klasický influencer se statisícovými odběry bývá často méně důvěryhodný a bude se tak daleko více sázet na respektované osobnosti, které mají co říci k danému oboru, byť jejich dosah nemusí být tak masivní.

10) Rozšířená realita

Pokemon Go tak trochu odvál čas, nicméně princip rozšířené reality byl tímto fenoménem jasně definován. Jeho úspěch tak umetl cestu firmám, které mohou v rozšířené realitě najít další efektní způsob, jak přilákat svého zákazníka.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Reader přiváděl mnohem víc čtenářů než Google+, z jeho konce těží Feedly

S oznámením konce Google Readeru, asi nejpoužívanější RSS čtečky na trhu, se zároveň ukázalo, že služba sice neměla uživatelů mnoho, o to ale byli věrnější. A co víc, zdá se, že Reader také přinášel blogům mnohonásobně větší čtenost než tolik propagovaný Google+. Prozatím to vypadá, že nejpopulárnější náhradou za Reader se stala služba Feedly.
Přečtěte si více

Skype by měl zveřejňovat žádosti o data uživatelů, požaduje výzva

Kvůli změnám v architektuře služby Skype se změnila i situace v otázkách soukromí. Zatímco před lety nebylo možné sledovat, co na službě jednotliví uživatelé dělají, pod taktovkou Microsoftu by to bylo mnohem jednodušší. I proto aktivisté požadují, aby Skype zveřejňoval žádosti států o uživatelská data stejně, jako to již dělají Google či Twitter.