Hyundai „dovezlo“ zprávu do vesmíru, je to jeho nová reklamní kampaň

Korejská automobilka Hyundai odstartovala svou novou globální reklamní kampaň, která okamžitě získala velkou pozornost. Nikoli kvůli kontroverzím, které provázejí česká reklamní sdělení automobilky, ale kvůli nápadu a celkovému provedení.

Na webových stránkách amessagetospace.com odstartovala americká pobočka automobilky Hyundai novou reklamní kampaň. Hrdinkou je třináctiletá Stephanie z Texasu, její otec astronaut na mezinárodní vesmírné stanici a soubor vozů Hyundai Genesis. Firma jejich prostřednictvím doslova poslala vzkaz dcery otci přímo do vesmíru.

V rámci kampaně totiž automobilka vytvořila obří nápis se vzkazem, který má být vidět z vesmíru. Zpráva Stephanie loves you (Stephanie tě miluje) se navíc rovnou zapsala do Guinessovy knihy rekordů. A to jako největší obraz vytvořený stopami pneumatik automobilu. Nápis totiž zabírá plochu 5,5 kilometrů čtverečných, což je asi jeden a půl násobek rozlohy Central Parku v New Yorku. Vytvořen byl za pomoci 11 vozů s pneumatikami s hřeby na vyschlé ploše solného jezera Delamar v americkém státě Nevada. Celou záležitost samozřejmě dokumentoval rozsáhlý filmový štáb.

Autoři projevu tvrdí, že touto kampaní chtějí ukázat, že automobil může být více než dopravní prostředek, že může být pro zákazníky partnerem.

V rámci kampaně pak dovolí Hyundai vytvořit fanouškům podobné vzkazy. Samozřejmě ty už nebude nikdo psát obřím písmem do vyprahlé krusty pouště. Hyundai však vytvoří video s krátkým vzkazem uživatele přesně v duchu kampaně a toto video dovolí sdílet na Facebooku, Twitteru či Google+. Chybět samozřejmě nemůže hashtag #AMessageToSpace.

Interaktivní kampaň Hyundai si okamžitě získala v odborných i laických kruzích pozornost. Právě kombinace rozsáhlého projektu se světovým rekordem a propojení s on-line aktivitami sbírají kladná hodnocení. Reklamě se rozhodně nedá upřít, že vzbuzuje pozitivní emoce, jakkoli nemusí mnohým dávat její podstata smysl.

To je v ostrém souladu s tím, co předvádí stejná automobilka v Česku. Tady se firma ve vzbuzování emocí soustředí především na závist, zášť a nevraživost. Reklamní kampaň s „tákhle malým sousedem z Boleslavi“ nevypadá v porovnání s americkým počinem ani moc originálně, ani nebudí tak příznivé reakce. V posledních dnech vyrukovala v našich končinách korejská automobilka i s novou reklamní kampaní „H-Faktor“.

Ani ta zrovna originalitou neoplývá. Jistě, reklamní rozpočet české pobočky a samotné centrály automobilky je diametrálně odlišný, nicméně to neznamená, že u nás nemůže vzniknout nápaditá kampaň.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Teď o vás budou vědět všechno: Facebook a IBM se spojují, aby snáz dosáhli na uživatele reklamou

Reklamní experti dali dohromady marketingové nástroje dvou významných firem, aby značkám nabídli propracovanější cílové skupiny. Firmy Facebook a IBM vytvořily partnerství, kterému lidé jen těžko uniknou. Uživatelům obě firmy slibují relevantnější reklamy, zpráva je to ale hlavně pro marketéry. Ti si totiž můžou zajistit perfektní publikum. A při vymýšlení jeho kritérií si můžou dost vymýšlet.