Help, I Need Help! Skvělá byznysová i marketingová inspirace

Když může být takhle sexy prodej léků, proč by to nemohly být i pojišťovny nebo drogerie? Help Remedies se nezaobírají supermoderní léčbou rakoviny ani AIDS – vzali jenom to jednoduché, co funguje, a obalili to dokonalým designem. Skrze hipsterský marketing pak prodávají do celého světa.

Původně jsem chtěl napsat jenom kratičkou novinku o geniální facebookové appce s prozaickým názvem Help, My Friend Gave Me The Flu, které se aktuálně věnují světové blogy. Jenže pozoruhodně pojatý byznys a komunikaci party okolo farmaceutického startupu Help Remedies nelze jen tak odbýt.

Ale nejprve ještě krátce ke zmíněné aplikaci. Co umí? Projíždí příspěvky vašich kamarádů na Facebooku a hledá v nich klíčová slova jako “coughing”, “sneezing” a podobně, přičemž se snaží vyhodnotit, od koho jste asi nejpravděpodobněji mohli chytit rýmu. A do toho samozřejmě nenásilným způsobem propaguje svůj nejnovější produkt: Help, I Have the Flu.

Při pohledu na firemní web s opět moc pěkným názvem Help, I Need Help je jasné, že tohle nebude odnož Zentivy, ale něco krapet jiného. Věřte nám, že ty desítky lákavých odkazů s označením help opravdu stojí za to proklikat. Asi ještě nikdy jsme se tak nepobavili nad něčím, co vlastně slouží k prodeji léků.

Web totiž v prvé řadě pomáhá s celou škálou každodenních problémů, s nimiž se musí potýkat každý z nás, a až následně prodává svoje produkty. Nabídne například odpověď na zapomenuté heslo…

Pomůže, když si nemůžete vzpomenout na něčí jméno…

Nebo když nemáte rádi svoje obočí…

Help Remedies založili Richard Fine s Nathanem Frankem už na přelomu let 2007 a 2008, takže jsme možná byli slepí jenom my, že jsme si jich nevšimli. Prodej léčiv v takovémhle balení si ale pozornost zaslouží i dnes.

Podle Businessweeku, který o Help Remedies napsal loni moc pěkný článek, o sobě dali poprvé vědět na jedné z TED akcí, kde každému zdarma dávali jeden ze svých prvních produktů – Help, I’ve Cut Myself, krabičku s první pomocí při pořezání v geniálním designovém balení a moc pěkným copywritingem uvnitř.

Od té doby už jejich produktová řada narostla o další záchranné balíčky jako Help, I have a stuffy nose nebo Help, I have a headache. Pointa se ukrývá v tom, že nabízejí de facto méně než jejich konkurenti. Prášky na bolení hlavy tak nabízejí méně účinné látky, protože u jiných pilulek je jí naopak vždycky příliš mnoho, prášek na alergii má zase pouze jednu účinnou složku – tu, která potlačuje příznaky alergie, ale už ne další, které vás uspávají, apod.

Kromě byznysové stránky se Help Remedies zaměřuje také na charitativní projekty. Jako například na podporu dárcovství kostní dřeně, se kterou zaujaly i v Cannes (Droga5 si za tuhle kampaň odnesla zlatého lva):

Marketing téhle společnosti se evidentně vyplatí sledovat. Napadá nás jen málo společností, které se o tradiční byznys perou tímhle způsobem.

Total
0
Shares
Další články