Google testuje sledování pozice uživatelů přes chytré telefony

Jak zjistit, co uživatelé dělají, a lépe tak porozumět efektům, které na ně má či měla reklama? Google má nový plán. V Americe testuje, zda data získaná kontinuálním sledováním lokace uživatelů pomohou lépe zhodnotit úspěšnost zobrazených reklam.

Je online reklama efektivní, a nakupují uživatelé skutečně na jejím základě? To je otázka, před kterou stojí nejen inzerenti, kteří do takové reklamy investují, ale hlavně společnosti, které jim ji prodávají. Právě na nich je inzerentům dokázat, že reklama je skutečně přínosná a přivádí jim nové zákazníky.

Jedním z těch, kdo přichází se stále propracovanějšími způsoby, jak efektivitu reklamy svým zákazníkům prokázat, je i Google. Jeho nejnovější projekt, o němž informuje server Digiday, ovšem opět bourá hranice, které si veřejnost vzhledem k všudypřítomnému sledování aktivity uživatelů musí i tak neustále posunovat.

Data o lokaci mobilních uživatelů, tedy o jejich celodenním pohybu, které Google má k dispozici, společnost nyní zkouší párovat s reklamou. Jak? U všech uživatelů, kteří mají zapnuté geolokační služby, Google vidí jejich aktuální polohu a může ji i průběžně zaznamenávat. Jednodušší to samozřejmě má u uživatelů Androidu, kde má k datům přímý přístup z pozice tvůrce operačního systému. Možnosti ale existují i u iOS, kde stačí využít některou z tématických aplikací Googlu, například Gmail nebo Google Maps, a data získávat s jejich pomocí.

Jak to funguje

Data, která sledováním získá, společnost v rámci experimentu porovnává s reklamou, která byla danému uživateli přes její reklamní sítě zobrazena. Pokud například uživatel v dnech následujících po shlédnutí reklamy maloobchodního řetězce ve vyhledávání navštíví jeho kamennou prodejnu, může Google tento fakt předložit zadavateli inzerátu jako úspěšnou konverzi. Novinka je zatím ve fázi betatestování a server Digiday o ní získal informace od zástupců agentur, které Google o nových možnostech informoval.

Sledování uživatelů přitom pro Google není ničím novým. Nový je ovšem způsob, jakým Google hodlá získaná data párovat se zobrazovanou reklamou. Experiment se zatím také podle všeho týká pouze amerických uživatelů. V Evropě totiž má Google situaci ohledně práce s daty uživatelů poněkud komplikovanou poměrně přísnými předpisy, které v této oblasti přijala Evropská unie. Více o evropských pravidlech nakládání s daty uživatelů v mobilních aplikacích se lze dočíst zde.

Total
0
Shares
Další články