Google testuje hudební reklamu ve vyhledávání

Nová hudební reklama “Listen Now” od Googlu by měla pomoci hudebním službám získat uživatele. Vyhledávajícímu zase poskytne snadný způsob, jak si hudbu pořídit legálně.

Reklama může být banner, text či video, tím ale výčet možných formátů zdaleka nekončí. Nejnovějším přírůstkem ve vyhledávání Googlu se stala reklama, jejímž obsahem je hudba.

Jde o nové reklamy Googlu při vyhledávání známých umělců, jako například Miley Cyrus či The Beatles. Vedle nadpisu “Listen Now” je vidět žlutá ikonka, kterou Google nyní označuje reklamní sdělení. Pod nadpisem jsou odkazy k poslechu několika písní, jeden je obvykle placený a dalších několik jsou ukázky hudby zdarma.

Reklamy vedou na služby jako Rhapsody, Spotify a Beats Music, ale i do Google Play, které patří přímo Googlu a prodejem hudby se také zabývá.

listen now

Podle serveru Wall Street Journal, který o experimentu informuje, test zatím probíhá několik týdnů a předběžné výsledky jsou u některých inzerentů dobré. Uživatelé mohou tuto reklamu vidět při vyhledávání jak na desktopu, tak i na mobilech. Hudební společnosti Googlu platí za počet kliknutí, podobně jako u klasických textových reklam.

V dubnu zaznamenal server Search Engine Land obdobné reklamy i pro filmy a seriály pod označením “Watch Now”. A podobný přístup zkouší Google i na dalších trzích. Umožňuje například přímo z reklamy ve vyhledávání začít s rezervací hotelu, kterou uživatel dokončí po prokliknutí na příslušnou stránku.

Total
0
Shares
Další články