Google představil nový reklamní formát nezávislý na proklicích

Jak se zdá, závislost online reklamy na proklicích nevyhovuje nejen Facebooku, ale ani Googlu. Největší vyhledávač provozující také reklamní síť AdSense či AdWords proto včera představil nový reklamní formát Lightbox, který se spouští najetím kurzoru myši.

Lightbox, nový reklamní formát Googlu, působí zprvu jako obyčejná reklama. Při najetí kurzorem myši nad oblast, kde se reklama nachází, se ale ukáže jeden velmi zásadní rozdíl. Po dvou vteřinách totiž Lightbox zaplní celý prostředek obrazovky a zbytek obrazovky zešediví. Tento proces si můžete představit podobně, jako když si rozkliknete fotografii na Facebooku.

Lightbox tedy nevyžaduje kliknutí, stačí pouhé umístění kurzoru nad reklamu. To sice zavání velkou možností náhody, jako obrana proti nechtěným zobrazením nicméně slouží právě zmíněné pravidlo dvou vteřin. Google tvrdí, že testování ukázalo vysokou shodu mezi takto dlouhým umístěním kurzoru nad reklamu a zájmem o její obsah, dvouvteřinový limit eliminoval prakticky všechna náhodná zobrazení. Zadavatel reklamy platí u Lightboxu místo za proklik tehdy, když se spustí velká verze reklamy.

Lightbox

Oproti reklamě, která se zvětší při kliknutí, zaznamenal Lightbox šestkrát až osmkrát větší engagement uživatelů. Google formát představuje jako první z nové rodiny display reklam, které umožňují zadavatelům platit pouze tehdy, když reklama uživatele zaujme. Lightbox může obsahovat různé prvky včetně videa, fotek, nakupování a dokonce i her. Google tak po Facebooku, který v posledních dnech pilně přesvědčuje své inzerenty o nepotřebnosti prokliků, také začíná pochybovat o jejich nepostradatelnosti.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Sledujte dnes živý přenos z E-commerce fora 2013

Máte e-shop libovolné velikosti nebo o něm uvažujete? Prodáváte produkty či služby a přemýšlíte, jak prorazit online? Pokud to myslíte s online prodejem vážně, na téhle akci byste neměli chybět. Ale když už na ní přeci jen z nějakého závažného důvodu chybíte, k dispozici je pro vás po celý den živý přenos.