Google koupil WildFire, agenturu na sociální marketing

Za cenu, která se prý pohybuje kolem 250 milionů dolarů, koupil Google agenturu Wildfire. Ta se zprvu věnovala aplikacím na Facebooku, později přibrala ještě správu stránek na sociální síti a monitoring. Facebook by si měl zřejmě hlídat záda…

Akvizice Wildfire nebyla velkým překvapením, rozhodně ne po nedávných akvizicích dalších velkých i menších hráčů na poli sociálního marketingu – Buddy Media, Vitrue, Collective Intellect, Clickable a Involveru. Wildfire, založený před čtyřmi lety dvojicí Alain Chuard a Victoria Ransom, postupně vyrostl až na 400 zaměstnanců a obsloužil již 16 tisíc klientů včetně 30 z 50 největších značek.

Společnost je členem programu Facebook Preferred Developer. Kromě Facebooku se společnost věnuje i Twitteru, Google+, YouTube, Pinterestu a LinkedIn. Wildfire nicméně nemá přístup k Facebook Ads API.

Co si Google od Wildfire slibuje? Předně bude mít lepší přehled o chování svého konkurenta, Facebooku. Kromě toho ale Wildfire dobře zapadá do služeb Googlu, které se poslední dobou snaží vlně sociálního marketingu také přiblížit a podobně orientovanou službou Google prozatím nedisponoval. Díky Wildfire by se společnosti mělo podařit ukousnout si pro sebe zase o něco větší část sociálního koláče.

O akvizici informovaly obě společnosti, Google na svém blogu a Wildfire zase na svém. Informaci o odhadované ceně přinesl server AllThingsD.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook od teď vydává NY Times, BBC News nebo třeba BuzzFeed… Je to dobrej nápad, špatnej nápad nebo jakej je to nápad?

Facebook spustil službu, jejímž výsledkem může být kompletní vymizení webů jako jsou třeba Tyinternety. Instant Articles funguje na principu - dejte nám svoje články, my je budeme šířit pouze skrz Facebook, na oplátku budete mít peníze z reklamy. Mezi prvními, kdo svoje texty sociální síti předá, jsou třeba NY Times, National Geographic nebo třeba The Guardian.
Přečtěte si více

Google se spojil s… KitKat? Příští Android ponese jméno čokolády. Fascinující

Ne, není to náhoda. Příští verze operačního systému Android se bude jmenovat KitKat a stejnojmenná značka v tom jede taky. Výsledkem je mimo jiné pozoruhodná reklama od KitKat, která paroduje naleštěná videa technologických firem. A když říkáme pozoruhodná, myslíme divná. A když říkáme divná, myslíme zvláštním způsobem vzrušující a zábavná.