Google koupil WildFire, agenturu na sociální marketing

Za cenu, která se prý pohybuje kolem 250 milionů dolarů, koupil Google agenturu Wildfire. Ta se zprvu věnovala aplikacím na Facebooku, později přibrala ještě správu stránek na sociální síti a monitoring. Facebook by si měl zřejmě hlídat záda…

Akvizice Wildfire nebyla velkým překvapením, rozhodně ne po nedávných akvizicích dalších velkých i menších hráčů na poli sociálního marketingu – Buddy Media, Vitrue, Collective Intellect, Clickable a Involveru. Wildfire, založený před čtyřmi lety dvojicí Alain Chuard a Victoria Ransom, postupně vyrostl až na 400 zaměstnanců a obsloužil již 16 tisíc klientů včetně 30 z 50 největších značek.

Společnost je členem programu Facebook Preferred Developer. Kromě Facebooku se společnost věnuje i Twitteru, Google+, YouTube, Pinterestu a LinkedIn. Wildfire nicméně nemá přístup k Facebook Ads API.

Co si Google od Wildfire slibuje? Předně bude mít lepší přehled o chování svého konkurenta, Facebooku. Kromě toho ale Wildfire dobře zapadá do služeb Googlu, které se poslední dobou snaží vlně sociálního marketingu také přiblížit a podobně orientovanou službou Google prozatím nedisponoval. Díky Wildfire by se společnosti mělo podařit ukousnout si pro sebe zase o něco větší část sociálního koláče.

O akvizici informovaly obě společnosti, Google na svém blogu a Wildfire zase na svém. Informaci o odhadované ceně přinesl server AllThingsD.

Total
0
Shares
Další články