Google bude účtovat jen reklamu, kterou uživatelé mohli vidět

Google zprovoznil funkci, s jejíž pomocí si zadavatelé reklamy budou moci zvolit placení jen za reklamu, která byla pro uživatele viditelná. Využívá k tomu funkci Active View, na kterou dostal v dubnu tohoto roku akreditaci od organizace Media Rating Council.

V obsahové síti Google, tzv. Google Display Network, již bude možné platit pouze za reklamu, která je pro uživatele viditelná. Pro rozřešení otázky, jaká reklama je viditelná, se Google rozhodl použít uznávaný standard od Internet Advertising Bureau. Podle toho je reklama viditelná, pokud je jí na monitoru uživatele zobrazena minimálně polovina po dobu nejméně jedné vteřiny.

K zjištění, zda reklama byla viditelná nebo nikoliv, bude Google používat technologii Active View, pro kterou se mu letos v dubnu podařilo získat akreditaci od Media Rating Council. V praxi to bude vypadat tak, že si placení jen za viditelné reklamy bude zadavatel moci zvolit jako variantu účtování CPM, tedy podle počtu zobrazení.

View blog

Zadavatel v takovém případě také uvidí ve statistikách kampaně, kolikrát se reklama celkem zobrazila v místech, kde vyhovovala standardu pro viditelnost.

Google Display Network je první obsahovou reklamní sítí, která standard viditelnosti reklam začíná v praxi aplikovat. Vzhledem k tomu, že jde o reklamní síť vůbec největší, mívají rozhodnutí Googlu velký vliv i na konkurenci. Ta často nemá tak úplně na výběr, a musí se jim nějakým způsobem přizpůsobit. Krok Googlu by proto mohl v konečném důsledku vést k tomu, že se účtování podle viditelnosti reklam stane běžným způsobem účtování při placení za počet zobrazení.

Total
0
Shares
Další články