Google AdSense zavedl reklamy na zabezpečené HTTPS stránky

Google na svém blogu oznámil, že jeho reklamní síť AdSense nyní podporuje načítání reklam přes zabezpečený protokol HTTPS. Díky tomu se reklamy budou moci zobrazovat i na zabezpečených stránkách.

Ač se to může zdát neuvěřitelné, obsahová reklamní síť od Googlu AdSense až do nynějška nepodporovala reklamy na weby zabezpečené pomocí HTTPS protokolu. Šifrované reklamy totiž AdSense umí teprve od pondělí.

O co se vlastně jedná? HTTPS je speciální webový protokol, přes který stránka se serverem komunikuje pomocí zašifrovaných dat. Chrání tak před neoprávněným přístupem přenášené informace. Aby ovšem stránka byla skutečně bezpečná, a šifrování plnilo svůj účel, musí být přenášena přes HTTPS celá. Tedy včetně všech svých prvků, i těch vnějších, které se načítají z třetích serverů.

Reklamní síť, ať už AdSense, nebo jakákoliv jiná, je jedním z takových vnějších prvků na stránce. Dalším může být třeba Facebook plugin pro komentáře či tlačítko Like. Tyto prvky se liší tím, že jsou na základě poskytnuté adresy načítány přímo od Googlu (v případě AdSense) či Facebooku (v případě pluginů). Any stránka byla bezpečná, musí být přes šifrované spojení zasílány i tyto externí prvky.

Pokud se doposud AdSense pokusil stránce dodat reklamu přes běžný nešifrovaný HTTP protokol (jiný doposud neuměl), zobrazila stránka některou z těchto chyb:

chyby

Díky pondělní novince se situace mění a AdSense může konečně zamířit i na šifrované stránky. Google totiž automaticky rozpozná, přes jaký protokol uživatel stránku navštívil. Pokud půjde o běžné HTTP, zašle reklamu k zobrazení jako doposud. Pokud ale půjde o HTTPS, bude i reklama zaslána přes šifrované spojení.

Google bude prozatím v HTTPS formátu nabízet inzerentům tři typy reklamy – textovou, s obrázkem a reklamu ve Flashi.

Via GDB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nej sociální a mobilní kampaně: I Facebook může být nóbl

Napadlo by vás někdy odmítat fanoušky na Facebooku proto, že pro vaši značku nejsou dost dobří? Některé značky se nebojí odlišit velice svéráznými metodami, jak ukazuje náš další výběr zajímavých kampaní poslední doby. Minule jsme se věnovali speciálně Twitteru, tentokrát dostal nejvíce prostoru Facebook a sekunduje mu Instagram.