Lidé z NetBase zapojili do výzkumu víc než tisícovku žen, které fungují na sociálních sítích. Necelá pětina z nich patřila do jádra takzvané generace Y, tedy mladých mezi osmnácti a čtyřiadvaceti lety. Ti jsou někdy označováni i jako “millenials” a jsou považováni za “sociální nakupující”. “Často mluví o nakupování oblečení a doplňků se svými kamarádkami a to je výrazně ovlivňuje. Ženy z této generace dokonce dvojnásobně, než starší módní fanynky,” tvrdí studie.
Tím ale poznatky o nákupních zvycích nekončí:
- vizuální marketing je velmi efektivní. 55 procent mladých sleduje Pinterest pro inspiraci aspoň v jedné z módních kategorií.
- 83 procent žen mezi 18 a 24 lety tvrdí, že konzultuje svůj nákup alespoň na jedné sociální síti
- 24 procent žen z generace Y je ochotno zaplatit vyšší cenu jen za to, aby měly novinku jako první
- módní blogy jsou základ a mladé ženy přiznávají, že jsou pro ně důležitější než Facebook. 63 procent hledají inspiraci na blozích a v diskusích. Facebook používá procent padesát.
Značky, které se snaží mladé stylařky zaujmout musí zapracovat, především na Pinterestu a Instagramu. Právě tyto sítě mohou brzy hrát mnohem větší roli než samotný král sociálních služeb – Facebook.