Gemius: Průměrná míra prokliku v České republice roste

Průměrná míra prokliku v Česku postupně roste a podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 procenta, což je o 0,06 procenta více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem regionu CEE (0,44 %). Nejvyšší CTR bylo zaznamenáno na Ukrajině, v Polsku a na Slovensku (1,15 %, 0,62 % a 0,58 %).

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 12 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu, Lotyšsko a Ukrajinu. Zaměřuje se především na nejpoužívanější online reklamní formáty v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní. V Česku mezi reklamní kampaně s největším počtem impresí patří “Finance, pojišťovnictví a makléřství” (více než třetina všech impresí).

Podle výsledků studie má nejvyšší průměrnou proklikovost v regionu CEE Ukrajina (1,15 %), což znamená, že na tisíc zobrazených reklam proběhlo 11,5 prokliku. Naopak mezi trhy s nejnižší průměrnou mírou prokliku patří Maďarsko a Rumunsko (0,28 %, resp. 0,29 %). “Důvodem situace v Ukrajině může být pravděpodobně velký zájem o rich media bannery na ukrajinském trhu, což dokazuje, že pokročilé funkce v oblasti měření a spravování rich medií pomáhají zvýšit efektivitu reklamy,” říká expert z oblasti digitální reklamy ze společnosti Gemius, Tamás Ács.

 

Mezi kategorie s největším počtem impresí online reklamy patří v regionu telekomunikace, obchod a finance, pojišťovnictví a makléřství. Minimálně jedna z těchto kategorií zadavatelů reklamy patří na všech zkoumaných trzích do trojice top kategorií. V České republice měly ve druhém pololetí roku 2012 nejvíce reklamních impresí kampaně z oblastí finance, pojišťovnictví a makléřství (36,4 %), auto–moto (12,5 %) a turistika, cestování, hotely a restaurace (12,3 %).

Kategorie, které mají nejvíce impresí, většinou nejsou těmi, na které uživatelé z jednotlivých států klikají nejčastěji. V České republice patří mezi reklamy s největší mírou prokliku kategorie oblečení a doplňky, potraviny a nápoje a alkohol. Maďaři a Poláci nejčastěji klikají na reklamy z kategorie volný čas, Lotyši a Slováci na reklamy z oblasti telekomunikací.

Data pochází z nástrojů pro správu a monitorování reklamních kampaní gemiusDirectEffect a AdOcean. Celou zprávu naleznete ke stažení zde: www.gemiusinfo.cz/services/gemiusadmonitor

Total
0
Shares
Další články