To, že PSY a jeho Gangnam Style je fenomén, víte i z našich článků. Gangnam Style překonal Justina Biebera a jeho Baby jako nejsledovanější klip v historii Youtube. Je nejhledanějším heslem v kategorii hudba na Bingu (a bude celkem určitě i na Googlu, až v následujících dnech zveřejní svůj pravidelný Google Zeitgeist). PSY je jedním z adeptů na osobnost roku časopisu TIME a na klip najdete na internetu stovky a tisíce parodií, přičemž ani český Youtube nestojí stranou. Z českých parodií stojí za pozornost hlavně Sapa Style, nebo Český styl od Viralbrothers).
A jak si tedy stojí tenhle megahit finančně?
Aktuálně (4.12. 00:22) má video na Youtube neuvěřitelných 878.737.311 zhlédnutí. Podle New York Magazine Youtube platí za každých tisíc zobrazení jeho tvůrcům průměrně 2 dolary. Celkem to tedy dělá 1.757.474 dolarů a nějaké drobné. Samotný Youtube je na tom podobně: podle odhadů NYMagu a Jasona Calacanise (CEO Mahalo) je aktuálně díky Gangnam Stylu zhruba o 1,5 milionu dolarů bohatší.
Příjmy z digitálních prodejů odhaduje NYMag na 243.720 dolarů (z celkového počtu odhadovaných 2,7 milionů placených stažení).
PSY vydělává i jinak a jiným:
– YG Entertainment (jihokorejské společnosti, která ho zastupuje) stouply ceny akcií o velice sympatických 26%.
– Hite Jinro (likérka, jejíž nápoj pil PSY na jednom ze svých koncertů): + 20,5% v akciích
– společnost DI, výrobce polovodičů, jejímž CEO a viceprezidentem jsou mistrův otec a strýc, ale jinak s jeho hudbou nemají vůbec nic společného: + 154% v akciích
– nárůst počtu amerických turistů směřujících do Jižní Koreje oproti loňskému roku: + 6.055