Gangnam Style: Show me the money!

Je zvláštní, že s tím někdo přišel až teď. New York Magazine spočítal, kolik vlastně PSY (a ostatní okolo) vydělali na megavirálním hitu Gangnam Style. A jsou to, jak jinak, opravdu zajímavá čísla.

To, že PSY a jeho Gangnam Style je fenomén, víte i z našich článků. Gangnam Style překonal Justina Biebera a jeho Baby jako nejsledovanější klip v historii Youtube. Je nejhledanějším heslem v kategorii hudba na Bingu (a bude celkem určitě i na Googlu, až v následujících dnech zveřejní svůj pravidelný Google Zeitgeist). PSY je jedním z adeptů na osobnost roku časopisu TIME a na klip najdete na internetu stovky a tisíce parodií, přičemž ani český Youtube nestojí stranou. Z českých parodií stojí za pozornost hlavně Sapa Style, nebo Český styl od Viralbrothers).

A jak si tedy stojí tenhle megahit finančně?

Aktuálně (4.12. 00:22) má video na Youtube neuvěřitelných 878.737.311 zhlédnutí. Podle New York Magazine Youtube platí za každých tisíc zobrazení jeho tvůrcům průměrně 2 dolary. Celkem to tedy dělá 1.757.474 dolarů a nějaké drobné. Samotný Youtube je na tom podobně: podle odhadů NYMagu a Jasona Calacanise (CEO Mahalo) je aktuálně díky Gangnam Stylu zhruba o 1,5 milionu dolarů bohatší.

Příjmy z digitálních prodejů odhaduje NYMag na 243.720 dolarů (z celkového počtu odhadovaných 2,7 milionů placených stažení).

PSY vydělává i jinak a jiným:

– YG Entertainment (jihokorejské společnosti, která ho zastupuje) stouply ceny akcií o velice sympatických 26%.

– Hite Jinro (likérka, jejíž nápoj pil PSY na jednom ze svých koncertů): + 20,5% v akciích

– společnost DI, výrobce polovodičů, jejímž CEO a viceprezidentem jsou mistrův otec a strýc, ale jinak s jeho hudbou nemají vůbec nic společného: + 154% v akciích

– nárůst počtu amerických turistů směřujících do Jižní Koreje oproti loňskému roku: + 6.055

Via New York Magazine

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Sekta, výplach, nebo prostě konference? Digital Summit 2014

Zděšení. To byla asi nejčastější emoce, kterou jsme vídali online po ohlášení Digital Summitu. Akci tvůrce Milionového impéria Davida Kirše ovšem zaštítila Mladá fronta a byť několik řečníků (např. Pavel Ungr) postupně odřeklo, do kongresáku přitáhla na téma online marketingu stovky lidí.