Gangnam Style: Show me the money!

Je zvláštní, že s tím někdo přišel až teď. New York Magazine spočítal, kolik vlastně PSY (a ostatní okolo) vydělali na megavirálním hitu Gangnam Style. A jsou to, jak jinak, opravdu zajímavá čísla.

To, že PSY a jeho Gangnam Style je fenomén, víte i z našich článků. Gangnam Style překonal Justina Biebera a jeho Baby jako nejsledovanější klip v historii Youtube. Je nejhledanějším heslem v kategorii hudba na Bingu (a bude celkem určitě i na Googlu, až v následujících dnech zveřejní svůj pravidelný Google Zeitgeist). PSY je jedním z adeptů na osobnost roku časopisu TIME a na klip najdete na internetu stovky a tisíce parodií, přičemž ani český Youtube nestojí stranou. Z českých parodií stojí za pozornost hlavně Sapa Style, nebo Český styl od Viralbrothers).

A jak si tedy stojí tenhle megahit finančně?

Aktuálně (4.12. 00:22) má video na Youtube neuvěřitelných 878.737.311 zhlédnutí. Podle New York Magazine Youtube platí za každých tisíc zobrazení jeho tvůrcům průměrně 2 dolary. Celkem to tedy dělá 1.757.474 dolarů a nějaké drobné. Samotný Youtube je na tom podobně: podle odhadů NYMagu a Jasona Calacanise (CEO Mahalo) je aktuálně díky Gangnam Stylu zhruba o 1,5 milionu dolarů bohatší.

Příjmy z digitálních prodejů odhaduje NYMag na 243.720 dolarů (z celkového počtu odhadovaných 2,7 milionů placených stažení).

PSY vydělává i jinak a jiným:

– YG Entertainment (jihokorejské společnosti, která ho zastupuje) stouply ceny akcií o velice sympatických 26%.

– Hite Jinro (likérka, jejíž nápoj pil PSY na jednom ze svých koncertů): + 20,5% v akciích

– společnost DI, výrobce polovodičů, jejímž CEO a viceprezidentem jsou mistrův otec a strýc, ale jinak s jeho hudbou nemají vůbec nic společného: + 154% v akciích

– nárůst počtu amerických turistů směřujících do Jižní Koreje oproti loňskému roku: + 6.055

Via New York Magazine

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Teď o vás budou vědět všechno: Facebook a IBM se spojují, aby snáz dosáhli na uživatele reklamou

Reklamní experti dali dohromady marketingové nástroje dvou významných firem, aby značkám nabídli propracovanější cílové skupiny. Firmy Facebook a IBM vytvořily partnerství, kterému lidé jen těžko uniknou. Uživatelům obě firmy slibují relevantnější reklamy, zpráva je to ale hlavně pro marketéry. Ti si totiž můžou zajistit perfektní publikum. A při vymýšlení jeho kritérií si můžou dost vymýšlet.