Foxconn nebo Magna? Apple pořád hledá partnera pro montáž Apple car

Letošní zprávy naznačují, že Apple začal hledat zavedeného výrobce automobilů, aby se stal oficiálním partnerem pro výrobu elektromobilu Apple Car. Společnost Apple údajně oslovila několik výrobců včetně Hyundaie a Nissanu, ale zdá se, že vzájemné rozhovory nevedly k cíli a poukázaly pouze na obecnou neochotu automobilek odklonit se od své vlastní značky.

Jak se Apple nedávno poučil, strategické partnerství se zavedenou automobilkou může zapříčinit problémy s image značky, na které technologický gigant není zvyklý. Nasmlouvaní výrobci na základě dlouhodobých smluv s Applem rádi sestavují jeho iPhony, iPady a počítače Mac ve svých továrnách, ale se zavedenými výrobci automobilů je to jiná káva.

V ideálním případě by Apple vyvinul pro vozidlo autonomní systém, vnitřní a vnější design a palubní technologii, přičemž finální výrobu by ponechal na automobilce. Taková dohoda by ale v zásadě vyžadovala, aby se automobilka odklonila od své značky a stala se smluvním montovnou aut svého nového rivala.

Manažer, který dlouhodobě pracoval ve společnostech Apple a Tesla, uvedl, že by to bylo stejné, jako kdyby Apple požadoval od konkurenta, jako je Samsung, aby pro něj sestavoval iPhony. Apple chce redefinovat automobilový průmysl a přinést světu svou vizi toho, jak auto vypadá, jak jsou vyráběna sedadla atd. Tradiční automobilka se pochopitelně bude zdráhat pomoci takovému potenciálně „nebezpečnému“ narušiteli.

Apple dosahuje vysokých zisků mimo jiné proto, že se zaměřuje na produkt a jeho vývoj, zatímco outsorcuje výrobu. Tím ušetří miliardy dolarů, které by jinak musel investovat do budování vlastních továren, nemluvě o platech zaměstnanců, školení a dalších závazcích. Oproti tomu automobilový průmysl se zaměřuje na jiný postup – automobilky provozují vlastní velkoobjemové továrny a za značných nákladů přísně kontrolují své dodavatelské řetězce. Tento obchodní model přináší nižší ziskové marže, než na jaké je Apple zvyklý.

Proto je pravděpodobnější, že se Apple obrátí na smluvního výrobce, jako je Foxconn, se kterým už má vybudovaný vztah. Foxconn sestavuje pro Apple iPhony a nedávno představil podvozek elektromobilu a softwarovou platformu, která má automobilkám pomoci s rychlejším uváděním modelů na trh. Foxconn je údajně zvyklý na to, že mu inženýři z Applu říkají, co má dělat, navíc jeho továrny jsou plné zařízení navržených Applem.

Další možností, kterou Apple má, je obrátit se na společnost Magna. Když začal asi před pěti lety zkoumat možnosti vývoje elektrického vozidla, jednal o výrobě automobilu právě s Magnou. Magna má v této oblasti také mnohem větší zkušenosti, protože montuje luxusní modely pro společnosti jako BMW, Daimler Ag a Jaguar Land Rover.

Partnerství Apple – Magna by mohlo být mnohem stabilnější než spolupráce se zavedenou automobilkou, protože ta by s sebou pravděpodobně přinesla i mocenské boje.

Nedávný výčet pracovních míst v Applu včetně pozice „vedoucího výrobního inženýra“ ale naznačuje, že by Apple mohl přemýšlet i o své vlastní produkci.

Zdroj: Macrumors.com

Total
1
Shares
Další články