Facebookové záložky se pomalu zotavují z dopadů Timeline

Přestože záložky na Facebooku podle dostupných průzkumů příchod Timeline tvrdě zasáhl, nejnovější vývoj ukazuje, že to zdaleka nemusí být jejich konec. Vývojáři, kteří se dokázali přizpůsobit situaci, a správci stránek, kteří se s novou podobou záložek naučili zacházet, nyní opět zaznamenávají růst návštěvnosti.

Prudký propad návštěvnosti záložek přišel s uvedením Timeline, která připravila správce o možnost nastavit některou ze záložek jako landing page pro nové uživatele. Navíc se na profilech přesunuly na méně viditelná místa a tak řada uživatelů po několik měsíců vlastně ani netušila, že stále ještě existují.

Záložky ale nikam nezmizely, a i když je obtížnější než dříve je najít, uživatelé se to pomalu učí. Na rozdíl od dřívějška je ale nutná pomoc jak ze strany tvůrců aplikací, tak správců stránek, kteří musí svoje záložky a jejich propagaci nové situaci přizpůsobit. Zatímco dříve dokázaly záložky generovat zajímavou návštěvnost již tím, že existovaly, s Timeline tak snadný úspěch rozhodně nehrozí. Nové okolnosti velí, že ti, kdo chtějí se záložkovou aplikací prorazit, musí ji správným způsobem propagovat a zviditelňovat.

Woobox - měsíčně aktivní uživatelé aplikací

Příkladem mohou jít dva vývojáři záložkových aplikací, kterým jako jedněm z mála návštěvnost v posledních týdnech stoupá. Jde o Woobox a Thunderpenny. Zatímco Woobox svým klientům vytváří speciální URL, pomocí kterého mohou na záložky odkazovat, Thunderpenny zvolilo jinou strategii a pro svoje zákazníky vytvořilo příručku s tipy, jak se stránkou nakládat. Mezi nimi najdete například ten, že odkazy na Facebook Page nemají mířit genericky na zeď, ale mají mít adresu tabu, kam chcete uživatele nasměrovat, a že na záložku by měl odkazovat status umístěný napevno na vrchu Timeline.

Podle zástupců Wooboxu snížená návštěvnost záložek rozhodně neznamená, že by se tento nástroj pro sociální marketéry stal zbytečným. Řada záložek má tematicky i funkčně na stránce své místo a v případě, že s nimi správce stránky umí zacházet, mohou významně dopomoci k úspěchu.

Via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Gemius: Průměrná míra prokliku v České republice roste

Průměrná míra prokliku v Česku postupně roste a podle aktuálních údajů dosahuje 0,38 procenta, což je o 0,06 procenta více než před rokem. Tato hodnota je podobná jako na dalších trzích střední a východní Evropy a koresponduje s průměrem regionu CEE (0,44 %). Nejvyšší CTR bylo zaznamenáno na Ukrajině, v Polsku a na Slovensku (1,15 %, 0,62 % a 0,58 %).
Přečtěte si více

IAC 2013: Kam se posunula reklama na (českém) internetu

Internet je stále mobilnější, reklamy cílenější a zákazníci informovanější. A samozřejmě nemůžeme zapomenout na Facebook: ten je stále důležitější. Zapojení sítí do vnímání značky je už taková samozřejmost, že nestačí jen být online nebo rychle reagovat, ale musíte se propojit i s offline světem, konstatovali řečníci Internet Advertising Conference.