Facebookové reklamy vykročily do světa, zatím na Zynga.com

Partnerství Zyngy s Facebookem dosáhlo dalšího strategického bodu. Zynga totiž nyní na svém webu zobrazuje reklamy Facebooku přesně v té podobě, jak vypadají přímo na sociální síti. To je sice poměrně zajímavé samo o sobě, mnohem zajímavější je ale to, co tento tah vypovídá o budoucnosti Facebooku.

Jak můžete vidět na obrázku po pravé straně (nebo na živo přímo na doméně Zyngy),  web nyní zobrazuje stejné reklamy, na které jsme zvyklí přímo ze sociální sítě. Můžete zde navíc najít jak běžné reklamy, tak tzv. Sponsored Stories, tedy reklamy využívající aktivity přátel cíleného uživatele.

Reklama Facebooku na domovské stránce Zyngy

Tento tah byl poměrně očekávatelný a určité indicie se daly objevit již v S-1 podání, které Facebook podával v prvních měsících tohoto roku v souvislosti s květnovým vstupem na burzu. Mnohem zajímavější je potvrzení toho, že Facebook je skutečně schopný provozovat své reklamy i mimo svou vlastní doménu. Sociální síť se k reklamám na webu Zyngy vyjádřila poněkud vyhýbavě, zmiňuje ale, že v současnosti se nechystá své reklamy zobrazovat na dalších externích webech:

“We have had a close relationship with Zynga for a number of years and we think we can deliver value to Zynga and to the people playing their games by showing the same ads that they see on Facebook. We will not be showing ads on other sites at this time.”

Je reklamní síť budoucností Facebooku?

O schopnosti Facebooku prodávat své reklamy i na další weby a vytvořit tak reklamní síť, která by konkurovala nástroji AdSense od Googlu či reklamním sítím od dalších poskytovatelů, se v posledních měsících mluví jako o logickém strategickém tahu. S jeho pomocí může Facebook monetizovat informace, které má o své skoro miliardové uživatelské základně, a rozšířit tak své příjmy. Pravděpodobné je, že současný provoz reklam na Zynga.com má sociální síti mimo jiné pomoci odhalit různé výzvy a komplikace, které by externí reklama mohla přinést, a pomoci vyvinout modely pro řešení těchto problémů. Ve chvíli, kdy se Facebook bude v poskytování reklam mimo svou doménu cítit dostatečně sebejistý, dočkáme se pravděpodobně rozšíření i na další weby.

Facebook ostatně v nedávné době obohatil své možnosti cílení reklamy o přímý úmysl uživatelů s nástrojem Facebook Exchange. Ten umožňuje na Facebooku dohnat a oslovit uživatele, kteří na některém webu provedli akci definovanou partnerskou reklamní sítí (například opuštění nákupního košíku, vyplnění formuláře, vyhledávání specifického produktu a podobně). Sociální síti se také rýsuje funkční řešení jejích problémů s monetizací mobilních produktů, a to díky vysoké výkonnosti nedávno zavedených Sponsored Stories pro mobily.

Via RWW

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Blog: Postřehy z Game Developers Conference

Tyto poznámky berte jako takový neuspořádaný sled inspirativních myšlenek, postřehů a útržkovitých zápisků (které jsem si samozřejmě nedělal tak často, jak jsem zamýšlel) ze světově největší akce pro herní vývojáře. Game Developers Conference se po celý uplynulý týden konala v technologické Mekce - San Franciscu.