Facebook testuje reklamu ve vlastním vyhledávání

Facebook svým nejnovějším testem reklamního produktu překvapuje hned na několika frontách. Jde totiž o vyhledávací reklamu a způsob jejího cílení je navíc poměrně agresivní.

Vyhledávací reklama na Facebooku? Jakkoliv to může znít překvapivě, právě toho se možná brzy dočkáme. Facebook testuje inzerci, která by se zobrazovala v nabídce výsledků jeho vyhledávání. Konkrétně v tom okamžiku, kdy se při psaní dotazu objevuje menu s nabídkou možných výsledků. Reklama se má zatím zobrazovat pouze v rámci této postupně se přizpůsobující nabídky výsledků, nikoliv na statické stránce zobrazené po potvrzení dotazu klávesou Enter.

Kromě toho, že tuto reklamu půjde zacílit běžnými způsoby známými z Facebooku (uživatelův věk, země pobytu či zájmy), bude tu ještě jeden povinný způsob cílení. Bude totiž třeba zadat název objektu na Facebooku, při zadávání jehož jména se reklama v nabídce automatického dokončování objeví.

Pokud jsou správné informace, které o podobě reklamy přinesl TechCrunch, půjde zacílit například na vyhledávání konkurenční fanouškovské stránky. V takovém případě se zaplacený reklamní odkaz s označením “Sponsored” zobrazí v nabídce po boku odkazu na vyhledávanou stránku. Reklama může odkazovat pouze na jiný objekt na Facebooku, ne na externí web.

Znepřehlední reklama vyhledávání?

Podle informací TechCrunche všechno nasvědčuje tomu, že objekt, na který reklama bude odkazovat, nebude muset obsahovat vyhledávaný řetězec znaků. To by v konečném důsledku, pokud Facebook nezvolí jinou metodu regulace, mohlo znamenat, že reklama bude moci odkazovat na obsah naprosto nesouvisející s původním vyhledávacím dotazem. Což by velmi pravděpodobně znepřehlednilo nabídku výsledků a snížilo kvalitu interního vyhledávání na sociální síti.

Na druhou stranu ale funkce může umožnit zacílit na ty uživatele, kteří se právě zajímají o příbuzný produkt či službu, a oslovit je tak ve chvíli nejpříhodnější k jejich zaujetí. Reklama prozatím nese název Sponsored Results a počítá se se zpoplatněním za proklik.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

ShopRoku 2012: Zákazníci zvolili nejkvalitnější e-shopy

Internetový srovnávač Heureka.cz vyhlásil vítěze letošního ročníku prestižní soutěže ShopRoku 2012. Přes 1,8 milionu vyplněných dotazníků spokojenosti rozhodlo o tom, které e-shopy jsou ty nejkvalitnější. Vítězem Ceny popularity a tím pádem nejoblíbenějším e-shopem se stal potřetí za sebou internetový obchod Parfums.cz. Nakupující v e-shopech nejčastěji ocenili nízkou cenu, rychlé dodání a možnost osobního odběru.