Facebook si oddechl. Mobilní reklamy fungují nečekaně dobře

Přibližně dva týdny po spuštění možnosti omezit cílení facebookové reklamy pouze na mobilní zařízení přichází první výsledky. Co říkají? Že první takto zacílené mobilní reklamy mají mnohonásobně větší výkon, než kterákoliv reklama na desktopu.

Výsledky příjemně překvapily jak v proklikovosti, tak v částce, kterou Facebooku dokáží vydělat na tisíc zobrazení. TechCrunch má v tomto směru k dispozici data hned čtyř velkých agentur, které přes Facebook API nakupují reklamu ve velkém, a všechny tyto statistiky ukazují stejným směrem.

Nejdetailněji zanalyzovaným vzorkem je v tomto ohledu studie TBG Digital, která vychází z 278 milionů Sponsored Stories zobrazených napříč všemi platformami Facebooku. Výsledek? Proklikovost mobilních Sponsored Stories byla 1,93krát vyšší než u stejného formátu zobrazeného v News Feedu na počítačích a hned 13,7krát vyšší než souhrnně u všech Sponsored Stories na desktopu. eCPM na 1000 zobrazení bylo 2,65krát vyšší než u desktop News Feedu a 11,2krát vyšší než u kombinovaného desktopu:

Výkonnost Sponsored Stories podle TBG Digital

Podobné zkušenosti měly i ostatní agentury, které TechCrunchi svá data poskytly. AdParlor uvádí u mobilních Sponsored Stories proklikovost v průměru 0,821 procenta, Bruce Media mluví o rozmezí 0,8 až 1,7 procenta a Nanigans uvádí, že průměrnou proklikovost zaznamenali na úrovni 0,79 procenta, ale při kombinování s dalšími metodami a možnostmi cílení se ve specifických případech dostali až na 2 procenta.

Pro Facebook jde o výbornou zprávu, především proto, že mobilní příjmy se nejčastěji uváděly jako oblast, ve které by sociální síť mohla velmi brzy mít problémy. Mobilní prostředí Facebooku neumožňuje zobrazovat takové množství reklam jako desktop, sociální síť proto ke smysluplnému monetizačnímu modelu takto výkonné reklamy potřebuje. Po představení Facebook Exchange, které vyvolalo v posledních dnech nárůst ceny akcií sociální sítě až na necelých 32 dolarů, jde o další dobrou zprávu pro všechny investory. Pro TechCrunch oslovení provozovatelé Ads API platforem potvrzovali, že o čistě mobilní Sponsored Stories je mezi zadavateli ohromný zájem.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Debilní Kecy Studentů jako virál pro Click and Study

Nestává se nám zas až tak často, že by se v jednom článku propojily jak české startupy, tak české virály, ale stát se to evidentně může. Viralbrothers dali do kupy další díl nekonečného seriálu Debilní Kecy - tentokrát se studenty pro český startup Click and Study.
Přečtěte si více

Teď o vás budou vědět všechno: Facebook a IBM se spojují, aby snáz dosáhli na uživatele reklamou

Reklamní experti dali dohromady marketingové nástroje dvou významných firem, aby značkám nabídli propracovanější cílové skupiny. Firmy Facebook a IBM vytvořily partnerství, kterému lidé jen těžko uniknou. Uživatelům obě firmy slibují relevantnější reklamy, zpráva je to ale hlavně pro marketéry. Ti si totiž můžou zajistit perfektní publikum. A při vymýšlení jeho kritérií si můžou dost vymýšlet.