Facebook + Ray-Ban: chystané chytré brýle nebudou zas taková bomba

Finanční ředitel Facebooku David Wehner nedávno poskytl detailnější informace o chytrých brýlí, které firma vyvíjí spolu se zančkou Ray-Ban. Nicméně Wehner uvedl, že připravované zařízení se nebude blížit tomu, co technologická společnost doufá, že dokáže s technologií rozšířené reality.

„První produkt, který v této oblasti budeme mít, se ani nepřiblíží tomu, kam se nakonec chceme dostat, ale půjde o chytré brýle Ray-Ban ve spolupráci s Luxotticou, které přijdou na trh ještě letos,“ řekl Wehner na konferenci Morgan Stanley Technology, Media and Telecom.

Společnost Facebook oznámila připravované zařízení v září 2020, neposkytla však žádné podrobnosti o tom, jaké funkce nebo schopnosti bude připravovaný produkt zahrnovat. Jediný detail, který společnost odhalila, je, že chytré brýle budou uvedeny na trh někdy v roce 2021.

„Bude to velký milník v tom, že začneme integrovat klíčové technologie do běžné formy brýlí a uvidíme, jak je lidé budou používat,“ uvedl v září při oznámení zařízení Mark Zuckerberg.

K Facebooku se připojují společnosti Microsoft, Google, Apple a Amazon, které se předhánějí ve vývoji a uvádění chytrých brýlí pro rozšířenou realitu jakožto příští generace revolučních výpočetních zařízení.

AR a VR jako budoucnost Facebooku

Wehner vysvětlil, že technologie rozšířené a virtuální reality zůstávají pro Facebook klíčovými investičními oblastmi.

„Významně investujeme do rozšířené reality. Existuje spousta fundamentálních technologií, které musíme vybudovat, abychom se tam, kam chceme,“ řekl. „Rozšířená realita a virtuální realita mají potenciál stát se další platformou, o které si myslíme, že je přirozenou evolucí hloubky a bohatství výpočetní techniky v kombinaci se sociálním aspektem, což je důvod, proč do této oblasti tak významně investujeme.“

Andrew „Boz“ Bosworth, který vede hardwarovou divizi Facebooku, minulý týden potvrdil, že firma zvažuje zavedení technologie rozpoznávání obličeje pro chytré brýle, ale pouze pokud lidé tuto funkci chtějí. Bosworth také zopakoval, že Facebook je na cestě k vydání svých chytrých brýlí někdy v roce 2021.

Zdroj: Cnbc.com

Total
7
Shares
Další články