Facebook letos ovládne pětinu globální mobilní reklamy, Google skoro polovinu

Analytická společnost eMarketer zveřejnila své odhady mobilní reklamy na rok 2014. Podle nich si Facebook oproti loňsku mírně polepší, Google mírně pohorší, a společně obsadí přes dvě třetiny světového trhu.

Facebook začal s mobilní reklamou až v létě roku 2012, tedy ani ne před dvěma lety, ale s o to větším úspěchem. Neexistuje jiná společnost, které by se v mobilní reklamě dařilo růst tak rychle. Z nuly v roce 2011 se letos Facebook, podle předpovědi eMarketeru, vyšplhá přes 21% podíl světové mobilní reklamy.

První zůstane i nadále Google, tomu eMarketer přisuzuje pro letošek 46,8 procenta mobilního reklamního trhu, a to oproti 49,3 procenta, kterých společnost dosáhla loni. Facebook na druhém místě si polepší, prý dosáhne na 21,7 procenta oproti loňskému výsledku 17,5 procenta. Mírně si polepší i Twitter, který může dle eMarketeru očekávat 2,6% podíl (loni to bylo 2,4 procenta).

Mobilní reklamní trh samozřejmě poroste i jako celek. Pro letošek eMarketer předpovídá jeho souhrnnou hodnotu 31,45 miliardy dolarů, což by (pokud se předpověď vyplní) byl oproti loňsku nárůst o 75,1 procenta (loni se mobilní reklamy globálně prodalo za 17,96 miliardy dolarů). Do roku 2018 pak společnost počítá s mobilní reklamou na úrovni 94,91 miliardy dolarů.

eMarketer navíc očekává, že letos skoro dvě třetiny reklamních příjmů Facebooku (63,4 procenta) budou pocházet z mobilní reklamy.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Startuj tu káru!

Pár aprílovejch fórků sice nechybí, ale jinak to byl týden jako každý jiný. Bavili nás hloupoučtí pejsci, ještěrky, ježci i rybičky, speciální děti, speciální celebrity a jako vždy jsme se dozvěděli zásadní moudra o životě i o sexu. Týden jak má být!