Eric Schmidt: O pád čínské cenzury se postarají technologie

Podle předsedy představenstva Googlu Erica Schmidta současný čínský příklon k informační společnosti nevyhnutelně povede k pádu online cenzury a následně i k uvolnění celého režimu – a to právě skrze nové komunikační technologie. Dle svých slov Schmidt věří, že vše je pouze otázka času.

S bývalým šéfem Googlu mluvil The Cable minulý týden na Aspen Ideas Festivalu. Hovor se stočil k situaci v Číně, když Schmidt byl dotázán, zda považuje čínskou cenzuru za udržitelnou. Google je v posledních letech známý svými problémy s čínskou politikou, kvůli níž přesměroval před několika lety čínské vyhledávání na hongkongskou doménu.

Podle Schmidta je pád cenzury otázkou času, protože nedostatečná svoboda informací by bránila ekonomickému rozvoji: “Osobně věřím, že s takovým způsobem chování nelze vytvořit moderní společnost založenou na vědomostech, takový je můj názor. Myslím, že by s tím souhlasila většina lidí v Googlu. Nabízí se otázka, kdy, na kterou nikdo odpověď neví. Jsem přesvědčen, že při dostatečně dlouhém časovém úseku takovýto přístup režimu skončí? Ano, rozhodně. Máme ten názor, že s takovouto aktivní cenzurou nelze vytvořit sofistikovanou ekonomiku na nejvyšší úrovni.”

Google má v současnosti s Čínou řadu problémů. Ačkoliv jeho služby v Číně jsou dostupné (s výjimkou YouTube), čelí různým technickým problémům a výpadkům, za kterými pravděpodobně stojí čínská vláda. Google se snaží svým uživatelům poskytovat nástroje, které by je před vládou ochránily, například je upozorňuje, pokud má podezření, že jejich účet čelí kybernetickému útoku v jehož pozadí mohou být oficiální místa. Jinde po světě pak Google podporuje projekty zaměřené na šíření informací, které mohou vést k demokratičtějším formám vlády.

Via FP

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook chystá kurzy pro marketéry a radu šéfů agentur

Facebook tento týden představil hned dvě novinky, s jejichž pomocí chce prohloubit dosavadní spolupráci s digitálními agenturami. Nově vzniká takzvaný Creative Council složený ze zástupců agentur, který bude Facebooku tlumočit aktuální potřeby a nápady. Informace o dostupných produktech, možnostech a strategiích zase marketérům přinese Facebook Studio Edge.