E-maily zaberou až 28 procent pracovního dne

Také vám někdy připadá, že celý den jen čtete e-maily, odpovídáte na ně a potom hned čtete další e-maily, které mezitím přišly? Podle nového průzkumu o tom, kolik lidé stráví různými činnostmi času během pracovního dne, se vám to pravděpodobně nezdá.

Podle průzkumu, který provedl McKinsey Global Institute a International Data Corp mezi americkou pracovní silou, totiž zaměstnanci tráví čtením elektronické komunikace 28 procent pracovního dne, tedy jen o málo méně než třetinu. Je to druhá nejčastější činnost po “plnění úkolů příslušejících jejich roli”, tyto úkoly ovšem překvapivě zabírají méně než polovinu pracovního dne, jen 39 procent. Dalšími dvěma nejčastějšími činnostmi jsou vyhledávání informací a interní komunikace.

Kolik lidé tráví různými činnostmi během pracovního dne času a jaké jsou možnosti zvýšení efektivity

Jak pracovní den zefektivnit, aby toho zaměstnanci udělali víc? McKinsey navrhuje jako řešení zapojit sociální média nejen pro komunikaci s koncovými spotřebiteli, jak jsme běžně zvyklí ze sociálního marketingu, ale užívat je také jako nástroj pro efektivnější komunikaci uvnitř firmy a mezi firmami navzájem. Příkladem, že takové řešení zdaleka není jen hypotetické, může být Yammer, který před nedávnou akvizicí Microsoftem dosáhl zajímavých úspěchů na poli využití pro obě formy komunikace, vnitrofiremní i externí.

Na výše zobrazeném grafu McKinsey vypočítává, jakých zisků na efektivitě lze dosáhnout při vhodném zapojení sociálních médií do různých pracovních činností. Jak vidno z obrázku, zaměstnanci by podle těchto závěrů při převedení komunikace z e-mailu na sociální média mohli být efektivnější o pětinu až čtvrtinu, což rozhodně není málo. Celou studii i doprovodný podcast naleznete na webu MCKinsey.

Total
0
Shares
Další články