Con los terroristas! Harlem Shake ovládl Pepsi, LinkedIn a stovku agentur

Už máte dost? No, nám už to popravdě taky trochu leze krkem, ale jednu zmínku z trochu jiného úhlu si meme známý jako Harlem Shake ještě zaslouží. Různými způsoby ho totiž využila celá řada velkých i malých firem ke své propagaci a pokud jde o digitální agentury, tam nastala doslova exploze.

Aktuální smršť “komerčních” verzí bláznivého tance Harlem Shake je dobrou ukázkou toho, jak důležité je správné načasování. Chytit se populárního tématu a využít ho v komunikaci je samozřejmě správné, ale udělat to v době, kdy uživatelé na YouTube nahrávají tisíce verzí denně (doslova) a za mnoha z nich stojí firmy, už může být trochu kontraproduktivní. I tak se ale vše dá alespoň pojmout originálně.

Pokud jste agentura a přemýšlíte o vlastní verzi, vřele doporučujeme zamířit na Tumblr, kde už vznikla speciální stránka Harlem Shake Agency sdružující všechna podobná videa (patří k ní také Twitter účet @HS_Agency). Momentálně jich je 104 a průběžně přibývají další, takže o inspiraci od kolegů z celého světa včetně řady zvučných jmen rozhodně nebudete mít nouzi.

Izraelská společnost Café Café, respektive její agentura Ecaliptoos, se naproti tomu jednak zařadila mezi ty značky, které zareagovaly poměrně rychle, a také dokázala přinést i něco navíc. Kromě natočení videa současně do své nabídky dočasně zařadila skutečný Harlem (milk) Shake a přidala i zajímavé vizuály (zejména nás zaujal kelímek s helmou).

Na výzvu s různými výsledky zareagovaly i další firmy. Pepsi před pár dny roztančila svoje nápoje v jednoduché krátké variantě bez lidí, řetězec A&W zase vsadil na retro verzi s maskotem v hlavní roli, která naznačuje, že Harlem Shake na rozdíl od všech ostatních objevil už před dobrými čtyřiceti lety.

Velkou oblibu si tanec získal také mezi sociálními sítěmi a médii. Předvedli nám ho už zaměstnanci Facebooku, LinkedIn rozpohyboval hned dvě své pobočky a pochlubil se s tím na blogu, už bezmála před dvěma týdny zareagoval BuzzFeed, jako jeden z posledních se naopak přidal TechCrunch a tak by se dalo pokračovat. Domácí zajímavostí je, že nechybí ani čeští Socialbakers. Byla to zkrátka zajímavá příležitost, která se (naštěstí) zas tak často neopakuje, ale raději byste se měli smířit s tím, že pokud nevymyslíte něco opravdu peckózního, teď už je pozdě.

Total
0
Shares
Další články