comScore: Facebook v USA dominuje sociálním sítím, vyhledávání na desktopu klesá

Podle nové studie comScore, která zkoumala situaci digitálních médií ve Spojených státech a Velké Británii, se poprvé v historii v Americe snižoval počet vyhledávání na desktopech. Zároveň jediný z klasických vyhledávačů na desktopu, který posiloval, byl Bing. V obou zemích ale vede ve vyhledávání Google, v sociálních sítích Facebook a vše se pomalu ale jistě přesunuje na mobilní zařízení.

Studie comScore je nazvaná 2013 U.S. Digital Future in Focus a lze si ji zdarma stáhnout zde, stejně jako speciální verzi studie pro Velkou Británii 2013 UK Digital Future in Focus. Mezi nejzajímavější poznatky americké studie patří:

  • Celkový počet vyhledávání na desktopu poklesl loni o 3 procenta, přestože počet vyhledávajících rostl 0 4 procenta. Snižoval se ale počet vyhledávání na uživatele.
  • Mezi mainstreamovými desktopovými vyhledávači posiloval pouze Bing, který sice ztratil 1 procento uživatelů, ale o 6 procent rostl počet vyhledávání na uživatele.
  • Vyhledávání se zčásti přesouvalo k vertikálním vyhledávačům, například k Amazonu pro produkty a k Facebooku v případě hledání lidí.
  • Zbytek poklesu desktopového vyhledávání byl způsoben přesunem k hledání mobilnímu.
  • V mobilním hledání jednoznačně zvítězil Google, obsloužil 95 procent vyhledávacích dotazů.
  • Američtí uživatelé trávili na největší sociální síti Facebooku 10 procent svého času online a 5 z každých 6 minut věnovaných sociálním sítím.
  • Online videoreklama nabírá na obrátkách, když poptávka po ní přesahuje nabídku reklamního prostoru. Velcí televizní hráči zaznamenávají úspěchy s převáděním svého obsahu online.
  • V USA bylo během roku 2012 zobrazeno přibližně 5.3 bilionu jednotek display reklam, 31 procent z nich ale uživatelé nikdy neviděli, protože byly mimo části stránky zobrazené na monitorech uživatelů.
  • Chytré telefony mělo v USA 50 procent všech obyvatel, z toho více než polovina byly telefony s Androidem. Tablety vlastnilo 52 milionů lidí.

Mezi zajímavostmi z britské studie stojí za speciální zmínku tyto:

  • Internet v prosinci 2012 využívalo 44.8 milionů Britů, o 5 procent víc než o rok dřív.
  • Počet uživatelů přehrávajících online video se zvýšil o 8 procent, na mobilech přitom rostl o 262 procent.
  • Necelá třetina všech zobrazených internetových stránek připadala na mobilní telefony a tablety.
  • 82 procent telefonů nově zakoupených během prosince byly chytré telefony.
  • Google ve Velké Británii obsloužil 91 procent všech vyhledávacích dotazů.
  • Online nakupovalo 9 z 10 Britů s přístupem k internetu, mobilně 1 z 5 majitelů smartphonů.

Via comScore, TechCrunch, cnet

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

E-shop konzultant Jan Kalianko: Konkurovat nejnižšími cenami na e-shopech je to nejhorší

E-shopům pomáhá řešit problémy a radí jim, jak vydělávat víc peněz. Na toto téma napsal i E-shop knihu, kterou pravidelně aktualizuje. Své zkušenosti využívá i při vedení vlastního obchodu světbot.cz. Jan Kalianko v rozhovoru pro TyInternety.cz mluví o tom, jaké chyby e-shopy dělají, ale také o plánované konferenci OnCon, zaměřující se na digitální marketing a online byznys, kterou spoluorganizuje. Tedy, pokud na ni vybere dost díky crowdfundingu.
Přečtěte si více

Lukáš Uhl z DámeJídlo: V tuzemsku nám nejvíc konkuruje lístek s telefonním číslem na lednici

Když se Lukáš Uhl stal globálním šéfem logistiky Delivery Hero, zaujalo nás to natolik, že jsme si s ním o tom šli popovídat. Teprve před dvěma lety totiž začal Uhl v DámeJídlo.cz jako provozní ředitel, kde měl na starosti vybudovat firemní logistickou platformu. Teď bude ve čtyřiatřiceti letech sedět na dvou manažerských židlích. A to až do momentu, než za něj DámeJídlo.cz najde náhradu.