Studie comScore je nazvaná 2013 U.S. Digital Future in Focus a lze si ji zdarma stáhnout zde, stejně jako speciální verzi studie pro Velkou Británii 2013 UK Digital Future in Focus. Mezi nejzajímavější poznatky americké studie patří:
- Celkový počet vyhledávání na desktopu poklesl loni o 3 procenta, přestože počet vyhledávajících rostl 0 4 procenta. Snižoval se ale počet vyhledávání na uživatele.
- Mezi mainstreamovými desktopovými vyhledávači posiloval pouze Bing, který sice ztratil 1 procento uživatelů, ale o 6 procent rostl počet vyhledávání na uživatele.
- Vyhledávání se zčásti přesouvalo k vertikálním vyhledávačům, například k Amazonu pro produkty a k Facebooku v případě hledání lidí.
- Zbytek poklesu desktopového vyhledávání byl způsoben přesunem k hledání mobilnímu.
- V mobilním hledání jednoznačně zvítězil Google, obsloužil 95 procent vyhledávacích dotazů.
- Američtí uživatelé trávili na největší sociální síti Facebooku 10 procent svého času online a 5 z každých 6 minut věnovaných sociálním sítím.
- Online videoreklama nabírá na obrátkách, když poptávka po ní přesahuje nabídku reklamního prostoru. Velcí televizní hráči zaznamenávají úspěchy s převáděním svého obsahu online.
- V USA bylo během roku 2012 zobrazeno přibližně 5.3 bilionu jednotek display reklam, 31 procent z nich ale uživatelé nikdy neviděli, protože byly mimo části stránky zobrazené na monitorech uživatelů.
- Chytré telefony mělo v USA 50 procent všech obyvatel, z toho více než polovina byly telefony s Androidem. Tablety vlastnilo 52 milionů lidí.
Mezi zajímavostmi z britské studie stojí za speciální zmínku tyto:
- Internet v prosinci 2012 využívalo 44.8 milionů Britů, o 5 procent víc než o rok dřív.
- Počet uživatelů přehrávajících online video se zvýšil o 8 procent, na mobilech přitom rostl o 262 procent.
- Necelá třetina všech zobrazených internetových stránek připadala na mobilní telefony a tablety.
- 82 procent telefonů nově zakoupených během prosince byly chytré telefony.
- Google ve Velké Británii obsloužil 91 procent všech vyhledávacích dotazů.
- Online nakupovalo 9 z 10 Britů s přístupem k internetu, mobilně 1 z 5 majitelů smartphonů.
Via comScore, TechCrunch, cnet