Coca-Cola přišla se zajímavým nápadem, jak šířit radost online – pomocí emoji web adres

Coca-Cola nedávno odstartovala zajímavou kampaň. Jejím hlavním cílem je – kromě snahy na sebe upozornit – oficiálně „udělat internet šťastnější a veselejší“. Kampaň založila Coca-Cola v Portoriku a dokázala dostat smajlíky přímo do webových adres značky.

Coca-Cola nedávno odstartovala zajímavou kampaň. Jejím hlavním cílem je – kromě snahy na sebe upozornit – oficiálně „udělat internet šťastnější a veselejší“. Kampaň založila Coca-Cola v Portoriku a dokázala dostat smajlíky přímo do webových adres značky.

coke-emoji-1

Coca-Cola si zaregistrovala webové adresy pro skoro úplně všechny smajlíky, které vyjadřují nějaký pozitivní pocit. Pokud byste si chtěli tento hokus pokus zkusit, pak můžete, je to velice jednoduché…

Web adresa se skládá z klasické části „www.“, kde pak dále napíšete libovolného smajlíka a adresu zakončíte částí „.ws“. Web nám nedovoluje přímý odkaz, takže doporučujeme zkopírovat třeba ten z diskuse pod YouTube videem níže. Po potvrzení vás prohlížeč přenese na oficiální stránky Coca-Coly Portoriku. Usmívající se doménu ale nečekejte – ta je jen na billboardech, které kampaň doprovázejí.

Narazili jsme i na emotikony, které nejsou zatím podporovány, ale většina již je. Funkci je dostupná na mobilních telefonech, kde je zadávání smajlíků jednodušší, na PC to nefunguje.

coke-emoji-2

Doména „.ws“ má zvláštní důvod. Klasické koncovky, jako třeba „.com“ či „.cz“ nepodporují emoji adresy. „.Ws“ však není jedinou, která zmíněnou funkci umožňuje, nicméně v Coca-Cole se rozhodli právě pro ni, neboť se dá dobře zdůvodnit – údajně se za ní skrývá jejich slogan „We smile“, který má značku jednoznačně reprezentovat.

Všechny tyto emoji adresy vás pak přenesou na speciálně vytvořenou stránku Emoticoke.com, kde se zákazníci (z Portorika) dokonce mohou přihlásit k vytvoření vlastní originální emoji web adresy. Zajímavý nápad, no ne?

coke-emoji-hed-2015

„Coca-Cola k tomuto kroku přistoupila také díky tomu, že většina našich zákazníků přistupuje na stránky z mobilních zařízení. A jelikož se emoji staly druhým jazykem mladistvých, cítili jsme zde velkou příležitost ještě většího vzájemného propojení,“ říká Alejandro Gómez, prezident Coca-Coly Portoriku.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co jsme minulý týden hledali – Skokanem je Honza Podzimek

No, máme dobré i špatné zprávy. Ta dobrá je, že se lidé zajímali o Filipíny nebo výročí Hemanna Rorschacha, ta špatná je, že je ještě víc zajímali VyVolení. A pokud jde o YouTube, připravte se, že písničky The Fox se asi ještě pár týdnů nezbavíme. To je tak, když se zprvu zábavné internetové video dostane do spárů hudebního průmyslu. Stane se nekonečně otravným.