Co hledali Češi na Googlu v roce 2017: Jak vyrobit máslo, Jiří Kajínek či velikonoční beránek

Z TOP výsledků vyhledávání od Googlu si uděláte jasný obrázek o tom, co mají Češi na srdci a co na jazyku. Gigant z Mountain View letos opět zveřejnil žebříčky pojmů, které Češi v uplynulém roce nejčastěji hledali prostřednictvím nejpoužívanějšího českého vyhledávače. Některé trendy vás nepřekvapí, některé pobaví. Roztočte svůj #fidgetspinner a čtěte rychleji, než se dotočí. 

Jen pro upřesnění, při vytváření bilancujících seznamů Google vychází z vyhledávacích dotazů, u kterých byl v roce 2017 zaznamenán výrazný nárůst zájmu oproti roku 2016.

Vyhledávač jako odraz společnosti?

Největší první tři události a trendy se shodují a jsou typicky české. Volby, MS v hokeji a Účtenkovka. Prostě nás zajímá debatovat o politice, fandit u hokeje a soutěžit o účtenky. Zabodoval ale také nově spuštěný e-shop Lidlu nebo iPhone X.

Nejzmiňovanějšími osobnostmi tohoto roku jsou Jiří Kajínek a Kazma Kazmitch. Takže pokud byste nevěděli, koho volit za prezidenta, máte jasno. Z politiků jsou v první desítce jen Pirát Ivan BartošTomio Okamura.

Do nejsmutnější kategorie „RIP 2017“ patří osobnosti ze šoubyznysu jako Věra Špinarová, Jan Tříska či Květa Fialová.

Z kategorie „How to“ mají v tomto roce radost hlavně Moraváci, kde tradice Velikonoc evidentně opět stoupá na oblibě. Obávaní houbaři a milovníci Svatomartinské husy jsou jim v těsném závěsu. Potom však zbývá zjistit, „jak zhubnout stehna“. Vzhledem k růstu ceny se pak zřejmě spousta lidí také pokoušela vyrobit si máslo raději podomácku.

A na co se ptají Češi v kategorii „Co?“ No, to vám hlava fakt nebere. Tady si výsledky projděte sami a udělejte si vlastní obrázek…

Níže se můžete podívat na video „Rok ve vyhledávání 2017“. Kdo nevládne angličtinou, může si zapnout české titulky. Přejeme příjemné pokoukání…

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Data z Facebooku vás doženou všude. Úplně všude

Facebook spustil reklamní síť Atlas, která z dat o uživatelích vytěží maximum - hlavně zisků pro společnost. Díky Atlasu dokáže FB líp cílit reklamu a pominout to, na jakém zařízení si uživatel sociální síť prohlíží. Data, která jednou na FB uživatel zanechá, ho tak dohoní vlastně úplně všude. Sociální síť je pak hlavně zpřístupní inzerentům, kteří podobný nástroj dosud neměli.
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Peklo na zemi

Robert Pattinson jako drsný sexsymbol, pokračování poučného videa o stravovacích návycích zvířátek, sex video Alyssy Milano, virály na náklaďáky i sehraná katastrofa od LG. To všechno ale překoná nejvirálnější české video posledních dní. Nejpekelnější. Nejpekelnější, co jsme kdy viděli. A viděli jsme toho hodně.