Chcete do vesmíru? Máte hned tři možnosti a posledních pár dní

Hned tři společnosti rozjely velkolepé online soutěže o výlet do vesmíru (a určitě to nemá nic společného s tím, že Red Bull díky tomu loni opanoval celý internet). KLM vypouští do vesmíru nepilotovaný balon a soutěžící musí uhodnout maximální výšku, kam doletí. U AXE už je to trochu (o hodně) složitější a v případě Virgin America rozhodně nejde o nic pro chudé…

AXE Apollo Space Academy

Již nějakou dobu probíhá soutěž od AXE, kterou podporuje i Buzz Aldrin:

Pokud chcete soutěžit o výlet do vesmíru s AXE, musíte se dopředu obrnit trpělivostí, protože soutěžní microsite je prostě totálně super matoucí. Soutěžící musí nahrát svou fotku, zakomponovat ji do astronautské koláže a získat co nejvíce hlasů (klasicky oslovováním přátel). Matoucí je ale UX celého webu (pro globál stejný, pouze lokalizovaný do češtiny), matoucí jsou i pravidla, celá komunikace a vlastně i celá soutěž.

Soutěž na microsite se týká pouze dvou výherců s nejvíce hlasy, kteří nevyhrají letenku do vesmíru, ale pojedou nejdříve do Maďarska na “Axe Apollo CE Space Camp”. Jeden už vyhrál na konci března, ten druhý bude oznámen na konci června. V národním českém kole by aktuálně na vítězství stačilo nějakých 4200 hlasů (je vidět, že to není soutěž pro ženské soutěžní mafie, tam by hlasů už bylo teď násobně víc).

Když klikáte dál, zjistíte, že do Maďarska má z ČR odjet celkem 13 lidí. Na webu se nijak nedopátráte, podle čeho budou vybráni, a v pravidlech se dozvíte, že máte jít na axe.cz – ta se ovšem přesměrovává zpět na axeapollo.com a kruh se uzavírá. Když pátráte dál, zjistíte, že další soutěže se odehrávají na Facebooku AXE ČR v další speciální appce. Aby toho zmatení nebylo málo, jedna záložka vede na canvas aplikaci, která duplikuje obsah axeapollo.com, a až ta druhá je samotná další soutěž (tentokrát už lokální, protože faceboooková soutěž pro globální AXE vypadá úplně jinak). Soutěž samotná je pak přesměrovaná přes zvláštní stránku Axece apollo, kde je rozcestník i na soutěž pro maďarský a slovenský trh.

Samotná appka si pak bere práva na postování na zdi, takže v podstatě ideální na to, abych se ani nepodíval, jak to vlastně funguje. Když už přeci jen projdete, zaseknete se na tom, že pro pokračování musíte vložit kód z některého z výrobků AXE (což je ale v pořádku) a stejně není jasné, podle jakého klíče kdo vlastně vyhrává. Rád bych se podíval na pravidla, ale ta jsou obecně k celé soutěžní kampani, a my už víme, že tam nic o Facebooku nenajdeme (takže nejenom, že se cyklíme, ale soutěž je tak trochu proti pravidlům, že).

Až tedy bude konečně vybráno díky všem soutěžím oněch 13 národních vítězů, pojedou na již zmiňovaný Space Camp do Maďarska. Tam bude vybrán porotou po sérii fyzických a psychických testů jeden národní vítěz, který pojede na Global Space Camp do USA, kde opět projde sérií jiných testů (proletí se ve stíhačce apod.) a nakonec opět porota vybere jednoho celkového vítěze, který se proletí do vesmíru.

Přijde to celé zmatené jenom mně? Už dlouho jsem neviděl soutěžní kampaň, která by byla takhle složitá na rozklíčování s tolika podivnostmi okolo, ale vypadá to, že globálně soutěž nějaký úspěch a trakci má. Jsme každopádně extrémně zvědaví na finální zhodnocení.

KLM – Claim Your Place In Space

KLM jde na soutěž o výlet do vesmíru jinak. S násobně luxusnější microsite a tisíckrát jednodušším konceptem. 22. dubna vypustí tým KLM z oblasti 51 v nevadské poušti balón. Soutěžící se musí co nejvíce přiblížit cílové výšce, kam balón doletí, a následně prostoru, kam zbytky balónu dopadnou zpátky na zem. Abyste si mohli trochu zvýšit šance, můžete do soutěže pozvat známé, a když se také zapojí, dostanete větší toleranci na prostor, kam zbytky balónu dopadnou. Moc hezká, jasná, čistá práce s parádní výhrou.

Jak okolo KLM, tak AXE soutěže můžeme čekat trochu dalšího divadla – přímé přenosy (u AXE očekáváme videa i z přípravných “campů”), velkolepé vyhlášení a zážitky lidí, kteří se mezi úplně prvními podívají v roce 2014 soukromou linkou do vesmíru. Nakonec stojí za úvahu, jestli to stejně není lepší kampaň pro soukromého vesmírného dopravce Space Expedition Corporation, než pro oba brandy.

Virgin – Mission: Galactic

Aerolinky Virgin America známého podnikatele a dobrodruha Richarda Bransona slavit umí. Pořádají velké večírky na palubě, zvou VIP celebrity a v případě speciálních příležitostí po boku letadla dokonce letí firemní kosmická loď Virgin Galactic. Společnost už se proslavila mimo jiné třeba natáčením reality show v prostorách letadel a loni konečně přišla se soutěží, jejíž výherce získá zdarma cestu do vesmíru. Ono to není až tak těžké, když jste jedním ze zakladatelů společnosti Virgin Galactic, která disponuje výše zmíněnou vesmírnou lodí mající v budoucnu zajišťovat vesmírnou turistiku.

Princip soutěže je jednoduchý a úderný, jen ne zrovna sociálně smířlivý. Kdo nasbírá v rozmezí mezi 8. srpnem 2012 a 7. srpnem 2013 nejvíce bodů, které se získávají za počet utracených dolarů, ten dostane šanci vypravit se s firemní vesmírnou lodí do vesmíru. Hodnota tohoto výletu se odhaduje na 200 tisíc dolarů plus další desítky tisíc na nejrůznějších poplatcích, v budoucnu nicméně Branson údajně plánuje i širší věrnostní program, který vás na seznam vesmírných cestujících dostane již za dva miliony nalétaných mil. Microsite soutěže Mission: Galactic by ale rozhodně pár investovaných dolarů navíc snesla.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Reader přiváděl mnohem víc čtenářů než Google+, z jeho konce těží Feedly

S oznámením konce Google Readeru, asi nejpoužívanější RSS čtečky na trhu, se zároveň ukázalo, že služba sice neměla uživatelů mnoho, o to ale byli věrnější. A co víc, zdá se, že Reader také přinášel blogům mnohonásobně větší čtenost než tolik propagovaný Google+. Prozatím to vypadá, že nejpopulárnější náhradou za Reader se stala služba Feedly.