Čeští influenceři – naoko je milujeme, ve skrytu duše hejtujeme

Někdo si popularitu a followery získává tím, že všude rozhlašuje, že zakopal auto, v jehož kufru je milion korun (kdo ho najde, toho pochopitelně je), jiný plní nesmyslné úkoly fanoušků, aby na sebe přitáhl pozornost ve velkém. A nikde pochopitelně nechybí polonahá těla, srdceryvná vyznání a moudré hlášky. Občas neuškodí ze sebe udělat řádného idiota a převléknout se do směšných hadrů, podivných paruk nebo do dámského outfitu a natočit „údernou parodii“ na tu naši českou povahu.

Znáte české influencery? A čím myslíte, že si své statisíce vysloužili?

Děsná sranda a ještě děsnější zábava

Statisíce fanoušků získávají i vtipaři, kteří dávají na odiv svůj (vyumělkovaný?) osobní život. Jistí si svým vlivem ukazují nadšeně hltajícím followerům, jak udělali z nudy někomu kérku, jak moc ležérní je jejich ležérní styl, jak vypadá jejich pes ve slunečních brýlích a jen tak mimochodem je každý jejich druhý post placená spolupráce. Některé followery překvapivě nepřechází smích ani po tomto zjištění.

Sportem k popularitě

Dalším typem influencerů jsou sportovci, kteří sdílí okamžiky ze svého osobního (ba co hůře – rodinného) života, a jejichž nepříliš sofistikované „životní postřehy“ by nikoho nezajímaly, kdyby neuměli chytit míč nebo do něj kopnout. Honí si na svém profilu dres, a pokud zrovna nesportují, postují video ze zákulisí natáčení sexy reklamy, odkazují fanoušky na své bio, na svůj YouTube channel, ti odvážnější dokonce na svůj podcast, blog či vlog…

Specialisté na ten správný look (všech a všeho)

Nesmíme zapomenout ani na lifestylové specialisty, kteří se nějakou náhodou ocitli v pozici influencera (jednou si vzali na sebe fialovou šusťákovku a za pár týdnů začali určovat módní vlny v Praze). Sem tam se vyfotí i v „ležérním domácím úboru“, načež z komentářů zjistíte, že to byly nejnovější tepláky Adidas, které dostali darem za výjimečné služby společnosti.

Jejich specialitou jsou selfíčka z výtahu (hlavně, aby bylo logo Apple přeleštěné!), srovnávací fotky před a po (např. před zhubnutím, před tím, když ještě žili jako smrtelníci) a fotky ve stylu „takhle vypadám při vaření, takhle vypadám, když jdu do/ze školy, takhle vypadám, když civím do kamery“.

V dobrém vzhledu dlí moudro ukryté?

Z jejich profilů se může zdát, že modelky a modelové jsou v zásadě chodící reklamy na nejnovější kolekce a výrobky nezávislých, ale většinou spíš vlivných nadnárodních firem. Co chvíli děkují za nominace v anketě, za místo na přední stránce (ne zrovna předních) lifestylových magazínů. Často své fotky spoře popisují výkřiky jako „Moře!“, „Léto.“, „Dětství.“, „Bye!“ (No co, čas jsou peníze!). Smutnější varianta nastane, když by rádi něco řekli, ale zjišťují, že na to nestačí ani jejich fantazie, natož slovní zásoba v angličtině. Pak dojde na stoprocentní nefalšované kýče jako „Trust your feelings“, „Stop thinking so much“, „No risk, no story“, „Forgive and forget“ nebo „All I want are cuddles, but all I get are struggles“. Protože přesně tohle všichni potřebujeme – dívat se na náctileté děti, které létají soukromým letadlem do Jihoafrické republiky pozorovat západ slunce, a ještě nás jako free bonus něco málo přiučí o drsném životě tam venku.

Influencerky madky

Není výjimkou, že se postupem času některé influencerky vyšvihnou na novou pozici – stanou se matkami. A fotky vymazlených outfitů začnou střídat fotky mazlení se s dětmi. Zásadně se nebojí kojení na veřejnosti a na svém profilu řeší největší záhady existence lidstva, například „Kde jsou všechny naše fusekle?“, „Věděli jste, že dnes je poslední den akce na to, to a to?“, „Kolik varhánků na prstech povolujete svým dětem?“ nebo „Co překvapilo po porodu vás?“. Nešetří ani fotkami „pravých životních hodnot“ – ať už si pod tím představíte cokoliv.

Cesty, které vás svedou (na scestí)

Už jste se někdy podívali na profil věnovaný cestování a měli pocit, že jediné, kam s influencerkou vycestujete, bude cesta od jejích opálených dlouhých nohou, po bujná ňadra přes ještě bujnější výstřih, až k pootevřeným ústům a ofině přehozené přes čelo?

Holt není cesta jako cesta. Co by to bylo za fotky z cest bez selfíček, duck face a rozevlátých vlasů na tokijské Shibuya Crossing, na Times Square nebo bez bazénové fotky z Abú Dhabí? Že plavky nezakrývají všechno, co by měly? Nevadí, spočteme lajky a jede se dál!

  1. P. S. – Vypadá to, že zase letí brazilky!

Zákulisí z (ne)obyčejného života

Každý si občas potřebujeme vydechnout – ráno se jít potápět, odpoledne si vybít energii jízdou na poušti v luxusní káře, pak se proletět v bezoblačné modři s nejlepšími piloty světa a večer si dojít s rodinou nebo přítelkyní na čtyřchodovou večeři do vyhlášené restaurace v centru… (doplňte si jakékoliv město na světě).

A když se popis tohoto běžného dne nevztahuje zrovna na váš život, tak proč nesledovat někoho, kdo si to všechno může dopřát a ve svých příspěvcích se o vás zajímá stejně jako vy o něj? „A jaká je vaše oblíbená destinace? A kam vy chodíte na dobrou snídani v Praze? Kam vás máme vzít příště? A pochlubíte se, copak jste dostali pod stromeček vy?“.

Ale tím naše krasojízda po českých influencerech nekončí. Na co se můžete u hojně navštěvovaných profilů těšit? Na upozornění na spřátelené akce, na jeden velký merch, placenou i neplacenou spolupráci, na screenshoty rekordních počtů followerů, poděkování za ohromné počty zhlédnutí, na výjimečné slevy spjaté se jménem influencera, na charitativní bazárky pro bezdomovce, na printscreeny přeplněné e-mailové schránky od fanoušků, na sdílení veřejných sbírek a dojemných videí, když se podaří díky influencerům překonat cílovou částku. A když budete trpěliví, možná brzy nadejde ta chvíle, dostaví se game changer, dojde i na… fotky z dětství!

Když se influencer pomnoží

Jak už jsme naznačili, další level ovšem nastává ve chvíli, kdy se influencer stane rodičem. Nemyslíme obyčejným rodičem, ale Rodičem, resp. superotcem. Jeho účet se vmžiku změní v deník dítěte, musíte (chtě nechtě) sledovat pokroky a pokrůčky jeho ratolesti den po dni. Každý příspěvek bude brzy začínat několika barevnými srdíčky nebo srdcebolnými slovy „Miluju…“.

Existuje něco horšího než rodič influencer? Rozhodně – influencer, který se stal rodičem až v průběhu své slávy. Mnoha fanouškům je pak už trapné ho přestat sledovat jen proto, že má dítě.

Nutno poznamenat, že v českém virtuálním prostoru nejsou výjimkou ani rodinní příživníci influencerů – i sestra či manželka věhlasného influencera si může zadělat na slušnou on-line kariéru.

Obligátní Proč?

Kde jsou ty časy, kdy měli lidi dostatek důstojnosti, aby se nefotili při sezení na záchodě, v autobuse plném cizích lidí nebo u kadeřníka, když jim vytrhává šedivé vlasy?

Doba se mění a o té dnešní se toho dá říct mnoho. V souvislosti s trendem influencerů a trendem followerů je však jedno jisté i bez dalších debat – jakmile je člověk na vrcholu, může předhazovat čtenářům i nejčerstvější exkrementy, a ti budou nadšeně kvitovat, jak skvělého obsahu se dočkali.

Takže možná není otázkou, koho přesně lidé sledují, ale PROČ TO PROBOHA DĚLAJÍ?

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Hangouts míří do Gmailu, nahradí stávající videochat

Nejen majitelé Google+ účtů, ale i běžní uživatelé služby Gmail dostanou nejdéle během několika týdnů k dispozici funkci pro videohovory Hangouts. Aby ale Google uživatele k využívání své sociální sítě náležitě motivoval, pokročilé funkce budou nadále k dispozici jen těm, kdo si kromě e-mailu založí i profil na Google+.