Český Queens roste v zahraničí o stovky procent, spouští globální e-shop

Český obchod s teniskami a streetwearem Queens, který v prosinci oslavil patnáct let na trhu, má nový e-shop v anglickém jazyce. Globální web www.queens.global je dalším krokem na jeho cestě do zahraničí. V září loňského roku představil slovenskou verzi a v roce 2017 také v němčině. Do zahraničí směřovalo v roce 2018 přibližně 30 % všech objednávek, které zákazníci v Queensu udělali.

“Naší ambicí pro nadcházející měsíce je dostat se na větší evropské trhy jako je Velká Británie, Francie nebo Itálie, ale také do Polska nebo Maďarska. Globální verze eshopu bude takovým lakmusovým papírkem, co nám pomůže otestovat zájem zákazníků. Ukáže, na které státy bychom se měli víc zaměřit a v budoucnu pro ně třeba připravit i lokální jazykovou mutaci,” říká Adam Šitavanc, který má v Queensu na starosti business.

Růst zahraničních tržeb o stovky procent

V roce 2018 šlo kolem 25 % všech objednávek z Queensu k našim východním sousedům, 5 % do ostatních zemí a 70 % do České republiky. “Slováci u nás vloni za tenisky a streetwear utratili kolem 40 milionů Kč, dramatické navýšení jsme pozorovali hlavně ve druhé polovině roku. Na slovenském trhu cítíme obrovský potenciál k růstu – díky otevření eshopu se nám prodeje na Slovensku v posledním kvartále roku 2018 meziročně zvedly o 60 %, v předvánočním období skoro o 90 %,” doplňuje Šitavanc. Celkové zahraniční tržby Queensu meziročně rostou o stovky procent, na rok 2019 zde plánuje obrat v řádech vyšších desítek milionů korun.

O doručování do ciziny se starají společnosti Balíkobot a Zásilkovna. „Queens je pro nás silný partner a naše spolupráce funguje perfektně. Jsme rádi, že se firmě podařilo automatizovat logistické procesy. Ty přináší výraznou časovou úsporu, která bude výhodou při expanzi na globální trh,“ komentuje Martin Šauer, jednatel Balikobot.cz.

„Na vizi pomáhat e-shopům s dostupnou logistikou po České republice i s expanzí do zahraničí Zásilkovna před osmi lety vznikla. Aktuálně nabízíme export a logistiku do dvanácti zemí včetně Velké Británie, Ukrajiny či Švýcarska. Queens díky našim službám výrazně zkrátil dobu dodání a zvýšil zákaznický komfort. Na další spolupráci se moc těšíme a Queens budeme v jejich expanzní jízdě podporovat i v budoucnu,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka a majitelka přední české logistické firmy Zásilkovna.

Focus na influencery a merch

V roce 2018 se Queens soustředil spíše na technologické a organizační změny než na dramatické navyšování obchodních výsledků. Růst tržeb, který plánoval mezi 5 až 10 %, se mu i tak podařilo mírně překonat. Do světa poslal kolem 50 000 párů tenisek a víc než 90 000 kusů oblečení a doplňků. Nejprodávanějším artiklem byly jednoznačně bílé tenisky Nike Air Force 1, které se stabilně drží na vrcholu už pěknou řádku let – jsou to ostatně první boty značky Nike, které kdy byly v Queensu k dostání.

V letošním roce chystá firma spoustu novinek. Jako první na českém trhu přivítá do portfolia značky Band of Outsiders a Samsøe & Samsøe. Ještě větší fokus bude věnovat influencerům, společným projektům a merchi. A zaměří se i na technologie: do svých eshopů například plánuje implementovat lokální platební metody. Němci budou moci využívat Sofort, zákazníci z Nizozemí iDEAL a Belgičané Bancontact.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Virgin America vezmou svého nejlepšího zákazníka do vesmíru

Při pohledu na hvězdnou oblohu se každý občas zasní o nedosažitelných vesmírných dálkách. Již brzy ale možná tak nedosažitelné nebudou. Vesmírná turistika je odvětvím budoucnosti, a to nejen pro ty, kteří disponují tučnými konty. O cestu do vesmíru se totiž dá i soutěžit - jako první cenu ji nabízí aerolinie Virgin America a v marketingu tak padla další hranice.
Přečtěte si více

Nej kampaně na Twitteru: Vlezlá houba a tweetující orchestr

Naší pravidelně nepravidelnou rubriku věnovanou nejzajímavějším kampaním na sociálních sítích jsme se tentokrát rozhodli věnovat exkluzivně Twitteru, který se může z poslední doby pochlubit několika zajímavými případy. Zahrnují stalkující maskoty, vzájemné špičkování mezi značkami, prodej reklamy na vlastním profilu a stále častěji také hudbu.