Cannes Lions: top 8 kampaní, ze kterých se učit

Letos to bylo naposledy, co jsme se na vyhlašování Cannes Lions nebyli zajet podívat osobně. Příště si tenhle svátek všeho reklamního už ujít nenecháme v žádném případě – v žádném! Doufám.. Oscary reklamního průmyslu jsme celý minulý týden sledovali alespoň na Twitteru, na Facebooku a prostřednictvím blogů. A pokud vás alespoň trochu zajímá digitální marketing, měli byste si pozorně projít, co je podle porotců teď aktuálně to nejlepší, od čeho opisovat. Tedy, ehm… inspirovat se, že..

Vypisovat seznam všech výherců je nesmysl. Za a) bylo by to hrozně nudný, b) bylo by to hrozně dlouhý a c) většina kategorií nás samozřejmě na Těchinternetech nezajímá vůbec. Co jsme sledovali byly kategorie kreativní, cyber, integrované a inovativní. Prostě to, co dává smysl. Pokud vás zajímá direct, outdoor, pr, nebo jiné podobné pravěké reklamní možnosti, musíte si výherce projít sami na canneslions.com.

The Beauty Inside

Grand Prix v Cyberu si odnesly hned dvě kampaně. Best Digitally Led Integrated Campaign vyhrála kampaň pro Intel s Toshibou od agentury Pereira & O’Dell – The Beauty Inside (vyhrála i Grand Prix za Branded Content & Entertainment). Dojemná kampaň si hrála s ideou toho, že důležité je to, co je uvnitř, ne to, jak někdo/něco vypadá navenek (proto motto: “Inspired by Intel Inside”). Alex, hlavní hrdina, se každé ráno probouzí v jiném těle a bojí se zamilovat. Až jednoho dne se mu to přeci jenom povede… A vy v šesti dílech online videa na YouTube sledujete jak to dopadne. Myšlenku tvůrci dotáhli tím, že v příběhu se mohl objevit kdokoliv z ulice – stačilo nahrát video přes webkameru. Kampaň vygenerovala hodně solidních 70 milionů zhlédnutí a užít si ji můžete na microste thebeautyinsidefilm.com.

Co si z toho odnést: user generated content kampaně mohou fungovat, jen když uživatelům vymyslíte dostatečně silný příběh okolo.

Oreo Daily Twist

Grand Prix za Viral Advertising a Viral Marketing si odnesli kreativci z DRAFTFCB v podstatě za celoroční správu facebookové stránky Oreo sušenek. 100 dní, den co den, každé ráno kreativci vytvářeli vtipné obrázky z Oreo sušenek, reagujících na aktuální dění, výročí, události. Kampaň vyhrála i hlavní cenu Facebook Studio Awards.

Co si z toho odnést: jestli chcete, aby i vaše facebookové snažení vyhrávalo ceny, nebo alespoň fungovalo tak, jak fungovat má, chce to přestat postovat blbosti typu “Huráááá, je páááááááááátek!”.

Dumb Ways To Die

Zlaté Cyber lvy si pak skoro všechny odnesla boží kampaň Dumb Ways To Die (Best Digitally Led Integrated Campaign, Best Music, Best Video, Viral Advertising, Video) od agentury McCann Melbourne (ta byla oceneněna i jako druhá nejlepší agentura roku). Kampaň vyhrála i Integrated Grand Prix a další mraky cen ve všech ostatních kategoriích (nešlo totiž jenom o video, ale třeba i o mobilní hru, o printy, outdoory..) a jednoznačně a hlavně zaslouženě tak ovládla celé letošní výsledky.

Co si z toho odnést: jestli chcete úspěšný virál, nemusí být vždy tou jedinou cestou bloňďaté poprsí natáčené na mobil, ale vtip a skvělá hudba funguje taky. Každopádně za desítku to s kámošem nikdy nepřipravíte..

Real Beauty Sketches

Video od Dove, které se snaží zlepšovat sebevědomí ženám po celém světě, jsme vám zprostředkovali už před pár týdny (společně s neméně luxusními parodiemi). V Cannes si odneslo zlato v kategorii Video (v rámci Cyber) a navíc i Titanium Grand Prix.

Co si z toho odnést: všechno je o nápadu.

TXTBKS

Filipínská pobočka DDB si odnesla Grand Prix v kategorii Mobile za geniální řešení problému s čtečkami/klasickými knihami na místních školách. Žáci a jejich roidny si narozdíl od rozvinutějších trhů nemohou dovolit kupovat čtečky knih za tisíce korun. Jedinou technologii, ke které mají přístup všichni, jsou staré mobilní telefony. Agentura DDB pro klienta Smart Communication vymyslela řešení využívající pouze staré SIM karty – společně s publishery a autory přepsali knihy a učebnice do částí po 160 znacích a nahráli je na nepoužívané SIM karty. Ty pak rozdávaly partnerským školám. Clever!

Co si z toho odnést: i low-tech řešení mohou měnit svět.

Heineken’s Legendary Journey: Justifying A Premium The World Over

Co by to bylo za reklamní soutěž, kdyby nevyhráli naši suverénně největší oblíbenci z Wieden+Kennedy. Tentokrát s touhle parádou pro Heineken získali Creative Effectiveness Lions Grand Prix.

Co si z toho odnést: Wieden+Kennedy prostě musíte milovat.

Nike: Find Your Greatness

A Wieden+Kennedy ještě jednou. Za boží kampaň pro Nike k olympijským hrám si kreativci z Portlandu napůl s agenturou AKQA odnesli ocenění Titanium Lion.

WWF: Ant Rally

BBDO Germany pro WWF a Grand Prix for Good. Skvělý nápad, boží provedení, dokonalé doprovodné video.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ano, sex v reklamě zaujme. Jenže neprodává a škodí efektivitě. Dokážete udržet pozornost u tohoto článku?

Člověk má zkrátka omezenou kapacitu. Pořekadlo o tom, že krev je buď v mozku, nebo v úplně jiné části těla, teď potvrdila nová studie vědců. Ti zkoumali choutky při pozorování reklam více než 8 500 lidí a dospěli k závěru, že násilí a sex reklamám nepomáhají. Co víc, často naopak poškodily efektivitu kampaní.