Brněnské VUT udává trendy marketingu vysokých škol. Tentokrát boduje s kampaní z Údolí Šalin

Vysoké učení technické v Brně po chvíli mlčení vyrukovalo s kampaní, se kterou se chce vrátit ke své předchozí marketingové slávě. Na YouTube během tří dnů nasbírala přes 33 tisíc zhlédnutí. A to už stojí za zmínku. Vysoké školy na sociálních sítích oslovovat potřebují, a uvědomují si to. Některým to jde, jiným o dost méně: podívejte se na oba případy.

Vysoké učení technické v Brně vyrukovalo s kampaní, se kterou se chce vrátit ke své předchozí marketingové slávě. Na YouTube během tří dnů nasbírala přes 33 tisíc zhlédnutí. A to už stojí za zmínku. Vysoké školy na sociálních sítích oslovovat potřebují, a uvědomují si to. Některým to jde, jiným o dost méně: podívejte se na oba případy.

Video Zakázané učení technické s podtitulem Staň se mistrem Ing. je první epizoda ze zatím plánovaných čtyř. I přes současný úspěch v počtu zhlédnutí je kampaň na YouTube spíš podporou povedené webové stránky lákající studenty středních škol do Brna. Tedy do tajemného údolí Šalin.

„Sklenice není ani z poloviny plná, ani z poloviny prázdná. Je jen dvakrát větší, než je potřeba.“ – moudrosti VUT FU

Nutno dodat, že podle reakcí na YouTube klip zatím rezonuje spíš mezi současnými studenty.

vut reakce

VUT si s komunikací vyhrála. Není to ostatně její poprvé, mezi vysokými školami se dokáže strefit do svého cílového publika zřejmě nejsnáz.

“Za sedmero byznysplány, na vrcholku věčně rostoucího grafu stojí chrám nezdaněného štěstí. Po pěšině černých čísel však mohou kráčet jen ti nejlepší,” říká VUT o Fakultě podnikatelské.

Miluji tě, mé VUT

Největší zásah na YouTube měla totiž také její kampań, a to dva roky staré Miluji tě, mé VUT. Obsahuje všechno, na co pravý “ajťák” tak může reagovat: odkazy na oblíbené sitcomy (IT Crowd), memy (divoká párty informatiků) a navíc reálný akademický sbor. Jako bonus slib toho, co nerdi asi zas tak často nemají: když půjdete na techniku do Brna, zaručeně si najdete holku. Jakože reálnou.

party informatiku

Vlk z VUT

VUT s videi hned po prvním úspěchu neskončila, byť si další výtvory si nezískaly tolik pozornosti. Kvalita zpracování a aktuální odkazy na to, co letí – třeba na Vlka z Wall Street – fungují ale třeba i v následujícím videu jedné z fakult. Necelých 140 tisíc zhlédnutí je sice najednou v porovnání s předchozím videem číslo chabé, na české poměry ale špatné není.

Alma máma, osm statečných i ti, co nemelou kraviny

Mimo YouTube se netradiční komunikace podařila Masarykově univerzitě, která připravila kampaň “Alma máma”. Své studenty oslovovila familiérně a s docela pěkným úspěchem. Ostatně sama se dokázala pochválit v případové studii, která je veřejně přístupná.

ČVUT tolik obdivu jako její brněnská konkurence nesklízí, ale komunikačně se taky snaží. Kampaň sedm statečných spustila už v roce 2008. Její stránka sice není tak nápaditá, ale zase přišla třeba s komiksy (ty ale nejsou veřejně dostupné, je možné je jen koupit). Za kampaň už si vysloužila bronzového Louskáčka. Dojem teď trochu kazí fakt, že místo původních sedmi fakult potřebuje lákat na osm.

sedm statecnych

Pochvalné komentáře, i když o dost méně zhlédnutí, si vysloužila kampaň Žádný kydy “nejlepší ekonomky na Moravě”. Škoda, že web k ní už nefunguje.

Trochu moc sexy fakulty a ty další, co se netrefily

Lesnická a dřevařská fakulta Mendelovy univerzity v Brně chtěla dokázat, že má taky nápady. A myšlení v rámci zažitých norem pro ni není. Pro účel kampaně, ve které ukazuje, že i škola může být sexy, se rozhodla vystupovat jako Lehce dráždivá fakulta.

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422579428&v=hZiRfMPLHd8&x-yt-cl=85114404#t=124

Sexy klip zaujal na zhruba 160 tisíc zhlédnutí a ještě víc pak porotu Sexistického prasátečka, protože si předloni “odnesl” cenu pro absolutního vítěze. My dodáváme, že je alespoň víceméně genderově vyvážený.

“Zbytky” z natáčení fakulta využila ještě na PFka, která sice v počtu zhlédnutí nevedou, ale pokud vás téma a zpracování zaujalo, asi byste je neměli vynechat.

https://www.youtube.com/watch?v=W9UJ1kM_WRA

Lesnická fakulta se chce ukázat jako moderní, a tak to s YouTubem hned nevzdala. Další pokus už ale žádnou anticenu nezískal, takže na YouTube má v porovnání s tím předchozím chabých 15 tisíc zhlédnutí.

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_305064&feature=iv&src_vid=hZiRfMPLHd8&v=6_zEon_gKVo

Trocha virálu do každé fakulty

Sexem se vždycky dobře prodává, i když ke spojení sexu a univerzit se dají vznést nějaké ty otazníky. Virální šíření se povedlo Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, když tvorbou propagačního spotu pověřila vlastní studenty. A ti přišli s nápadem ledabyle natočit jednu z běžných přednášek, ze které se “náhodou” vyklube striptýz.

Protože se video nejdřív tvářilo jen jako aktivita studentů, spot se jako skandál šířil i médii (psal o něm třeba Blesk) a počet zhlédnutí se rychle šplhal nahoru, dnes jich má cenzurovaná verze na YouTube přes 310 tisíc. Univerzita brzy uveřejnila, že jde o jí zadaný virál, takže nadšení poněkud opadlo.

Biflování především

Vedlejší účinek sdělení si neuvědomila Fakulta sociálních věd UK, která svým klipem chtěla do světa dát vědět, že její studenti jsou chytří. Jenže “my to do vás nalijeme” podle uražených studujících odkazuje k bezmyšlenkovitému memorování. Navíc to nebylo ani dost kontroverzní, ani dost zajímavé, takže počet zhlédnutí 14 tisíc taky příliš úcty nevyvolává. Zvlášť k fakultě, na které se mediální a marketingová komunikace vyučuje.

Když nějaká škola nemá co říct, rozhodně jde aspoň na YouTube “vyrepovat”, že berou bez přijímaček. Taky možnost.

A nakonec: aby bylo jasné, že nejen tuzemské školy se v komunikaci se studenty občas plácají. Pokud nemůžete večer usnout, je možné sáhnout za hranice a ze slovenské tvorby vybrat Hymnu Fakulty práva Janka Jesenského.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP virály týdne: Superúspěšný fake fail, iPhone parodie a trocha dojímání

Uplynulý týden ovládnul svět virálních videí Jimmy Kimmel. Ukázal, že umí udělat virální video bez toho, aniž by v něm hrál a aniž by kdo věděl, že je od něj. Následně to světu řekne a je to ještě úspěšnější virální video než to první. Kromě toho se podívejte na hypnotický song o liškách, skvělou parodii na nové iPhony a dojměte se s Guinessem (jo!) a žvýkačkami (fakt!).