6 webových stránek, které vám usnadní život a zpestří den

Pryč jsou časy, kdy jsme naslepo vyráželi do obchodů, abychom si koupili nový kus nábytku, oblečení, nebo se toulali krajinou bez nějakých těch internetových znalostí o tom, co je v okolí. Dnes bez předběžné rešerše na internetu nevyjdeme z domu. Věřte, že i ten nejosamělejší keř může mít online svou síň slávy. Nerozumíte? Čtěte. Představujeme šest užitečných webů zajímavých služeb, které jsou prostě návykové.

Pryč jsou časy, kdy jsme naslepo vyráželi do obchodů, abychom si koupili nový kus nábytku, oblečení, nebo se toulali krajinou bez nějakých těch internetových znalostí o tom, co je v okolí. Dnes bez předběžné rešerše na internetu nevyjdeme z domu. Věřte, že i ten nejosamělejší keř může mít online svou síň slávy. Nerozumíte? Čtěte. Představujeme šest užitečných webů zajímavých služeb, které jsou prostě návykové.

1. Fashion Map: Styl je o nápadech

Fashion Map je jednoduše online encyklopedie československé módy. Funguje už dva roky, během kterých Fashion tým doplňuje módní mapu, píše blog, přichází s novinkami ze světa módy a informuje o obchodech, značkách, o začínajících i známých designérech a obchodech. Ale třeba i o technologiích v módě, jakou je 3D tisk.

Kromě inspirace a praktické mapy obchodů tu najdete i kalendář akcí, které by žádnému milovníku módy neměly ujít. Když je nestihnete, může se vám zadařit přečíst si z událostí reportáž nebo prohlédnout fotky. No a samozřejmě tu najdete zmínky na opravdu zajímavé módní projekty.

2. Insidecor: Design jako životní styl

Několik nadšenců z oblasti architektury, designu, byznysu a marketingu se dalo dohromady, aby vytvořili portál, který bude mapovat veškeré informace o současném interiérovém designu v České republice a zvyšovat tak povědomí o něm – Insidecor. „Chceme lidem ukázat, co znamená dobrý interiérový design a kde ho hledat. Zároveň pomáháme architektům prezentovat jejich práci,“ říká Ingrid V. Lermen, architektka a zakladatelka projektu. Jedním z cílů projektu je dokázat veřejnosti, že investice do práce architekta i designéra se vyplatí stejně jako koupě kvalitních produktů.

Inspiraci tu můžete hledat na blogu, nebo pomocí přehledného katalogu (nikoliv e-shopu) přímo objevovat designéry, obchody a konkrétní produkty. V popisku vždy najdete místo, kde si vysněný kousek můžete pořídit.

A plány do budoucna? „Dohodli jsme se s našimi partnery a vytvořili klientskou ID kartu, která nabízí jejím držitelům mnoho výhod – např. peníze zpět za jejich nákupy ve formě bodů, pozvánky na speciální akce a další. Také věříme, že nejlepší způsob, jak porozumět interiérovému designu, je zažít ho na vlastní kůži. Proto chystáme na jaře nový projekt – výstavu, do které se zapojí tuzemští architekti a designéři,“ láká Ingrid.

3. PrahaNeznama.cz: Průvodce po pražských čtvrtích

Asi nejznámější projekt z naší šestice, Praha neznámá, si na facebookových stránkách získal už víc než 50 tisíc fanoušků. Díky investigativní práci jejích autorů mohou čtenáři lépe poznat svou čtvrť a probudit v sobě lokální patriotismus. Petr Ryska, zakladatel portálu, říká, že chce „ukázat, že Praha není jen jedno město, ale celé množství různých měst, vesnic a přírody mezi nimi. V Praze se dá najít úplně vše, romantické vesničky jako v jižních Čechách, a třeba i dřevěné chodníky přes mokřady jako na Šumavě.“

Klasickými prohlídkami města už Pražany nikdo nezaujme. Ale komentované prohlídky mimo turistické trasy vzbudily nesmírně kladný ohlas. A dobrá zpráva pro příznivce klasických médií: do konce roku by se měla Praha Neznámá objevit také v knižní podobě. „Mojí metou je zpracovat postupně všechny čtvrtě v Praze tak, aby si každý obyvatel mohl najít to své oblíbené místo,“ uzavírá Petr Ryska. To je vysoký cíl. Držíme palce!

Autobusové nádraží Florenc, Zdroj: Praha neznámá
Autobusové nádraží Florenc, Zdroj: Praha neznámá

4. GoOut: Váš osobní kulturní průvodce

Blázni do kultury z GoOut dennodenně aktualizují akce po celé republice, které stojí za to navštívit. Najdete tu programovou nabídku konkrétních míst – klubů, divadel, galerií, kin, muzeí nebo koncertních sálů, a to v Praze, Brně, Ostravě nebo Plzni. Nemusíte kvůli tomu na stránky jednotlivých provozovatelů. Navíc si tu rovnou můžete koupit lístek, který vám přistane pohodlně do e-mailové schránky. Stránky jsou docela vychytané – když se zaregistrujete, stane se z informačního portálu personalizovaná služba, která bude nabízet jen ty akce, které vás zajímají.

GoOut také shromažďuje aktuální informace o hudebnících působících v ČR a termínech jejich koncertů s fotkami a videi. Mimochodem, momentálně už mají v databázi přes šest tisíc takových profilů. Pokud nehledáte nic konkrétního, poslouží vám magazín, díky kterému už žádný váš víkend nepřijde na zmar. Zajímavý je i blog H&M<3MUSIC o tom, co se děje na světové hudební scéně, včetně reportáží z festivalů a rozhovorů s umělci.

Po prvotních úspěších se ale GoOut v rozvoji nezastavuje. „Na rok 2016 máme opravdu veliké plány. Naši uživatelé se můžou těšit na mobilní aplikaci, se kterou budou kulturnímu dění zase o něco blíž,“ těší se jeden z tvůrců portálu Lukáš Jandač.

5. ArtMap: Umění na mapě

Mapovací platforma neziskové organizace ArtMap má podporovat a propagovat současné umění v České republice. Před sedmi lety tvůrci začínali tištěnou mapou galerií v Praze, která dodnes vychází každé dva měsíce a distribuuje se do galerií, kaváren, kulturních a informačních center.

Od roku 2010 už ale nemusíte spoléhat jen na to. Vznikl webový portál artmap.cz s celorepublikovým přehledem aktuálních výstav a událostí na poli současného (nejenom) výtvarného umění. Mapa se stala virtuální a aktualizuje se každý den. A doplníte si tu také informace o umělcích, kteří kdy u nás vystavovali. V knihkupectví pořídíte publikace o umění, ať už jsou to monografie, autorské knihy či ziny. S tímhle webem zkrátka už na žádnou výstavu nepřijdete nepřipraveni.

6. Na-Ovoce.cz: Přírodní bohatství na dosah

A končíme ovocem a bylinkami. „Stává se vám, že na cestách po českém venkově projíždíte silnicí lemovanou řadou ovocných stromů, jejichž shnilé plody se hromadí v příkopech? Že ve městě narazíte na třešeň či moruši, o kterou se nikdo nestará, nebo dokonce na sad zarostlý k nepoznání?“

Plýtvání plodinami zakladatele projektu Na-Ovoce štvalo natolik, že „donuceni životem ve městě“ vytvořili komunitní platformu pro lidi, kteří chtějí zodpovědně využívat přírodní bohatství v podobě volně rostoucích ovocných stromů, keřů či bylinek. Vznikla zábavná mapa, kam může zapsat bezprizorní strom nebo keř úplně kdokoliv. Není divu, že se uživatelé začali v objevování přírodního bohatství v Čechách předhánět, takže na webu najdeme i síň slávy. Můžete se tu seznamovat a diskutovat. Jestli si nejste svojí touhou po ovoci a bylinkách jistí, třeba vás přesvědčí herbář, kde můžete veškeré mezery ve znalostech dohnat.

Snahou je místa nejen mapovat, ale také přispívat k jejich udržitelnosti, zakládat nová a dbát na hodnoty, které rostliny pro člověka představují. Zrovna teď shání Na Ovoce přes HitHit peníze na mobilní aplikaci, se kterou se snadno stane zachráncem přírody úplně každý.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Výzkumníci chtějí s pomocí tweetů cílit reklamu dle osobnosti, hodnot a potřeb

Pokud se naplní očekávání, která do svého výzkumu vkládají výzkumníci z Almaden Research Center v Kalifornii, mohlo by v příštích letech postupně ztratit prim cílení reklamy podle demografických charakteristik a existujících nákupních návyků. Cílem výzkumu je přijít s nástrojem, který by z tweetů a potažmo dalších sociálních médií dovodil osobnost uživatele a jeho vnitřní hodnoty a potřeby.