Zoot v Praze otevřel svou první prodejnu. Pokud se osvědčí, plánuje další po celé republice

 Český online obchod s módou Zoot, který se dlouhodobě nachází ve finančních problémech, vstupuje do klasického retailu. V pondělí otevřel svůj první kamenný obchod v pražském obchodním centru Černý most a pokud se osvědčí, následovat by měly prodejny po celé republice.

„V podobném duchu jako prodejnu v Centru Černý Most chceme předělat i stávající známé Výdejny radosti. Pořád si zde zákazníci budou moci vyzvedávat online objednávky, přičemž budou moci vybírat i z nabídky zboží na místě. V prodejnách narazí především na nejprodávanější zboží na ZOOTu,“ přibližuje současný ředitel společnosti Lukáš Uhl s tím, že proměnou projde kompletní síť výdejen, které se změní na prodejny.

Jak dále doplnil, věří, že klasické prodejny budou úspěšné a rentabilní – a v konečném důsledku tak pomohou dostat Zoot z dlouhodobých finančních problémů. E-shop si totiž model prodejen otestoval ve výdejně u metra Budějovická, která po zaplnění zbožím začala fungovat jako klasický obchod – schopný vydělat si na svůj vlastní provoz.

A pokud se model osvědčí, nové prodejny budou přibývat. „Během několika měsíců budeme schopni vyhodnotit fungování této prodejny. To nám ukáže, na jaká místa a s jakým sortimentem se nadále orientovat,” doplnil Uhl.

Symbióza online a offline světa, zásobování dvakrát denně

Robert Vojáček, ředitel pro růst, k tomu dodává: „Silně věříme v to, že technologický pokrok v následujících 20 letech neodbourá zážitek a emoci z toho, že si věc osaháte a vyzkoušíte. I proto otvíráme tento náš první flagship store, který je naší první vlaštovkou mezi bezkompromisní symbiózou online a offline světa.“

Prodejna má rozlohu 270 metrů čtverečních, zákazníci v ní najdou oblečení a doplňky od zhruba 50 značek. Nejšířeji je zastoupena dámská sekce a home, kam spadají bytové doplňky a podobně.

„Z našich dat vidíme růst udržitelné kategorie eko-bio-fér, kterou postupně navyšujeme v celkovém nákupu. V obchodě budeme mít dokonce svůj speciální koutek, a to hned u mechového loga,“ doplnil Vojáček.

Oproti retailové konkurenci chystá Zoot zaměření na rychlost. „Jako jediní v ČR v oblasti módy zásobujeme až dvakrát denně, díky čemuž budou dodány online objednávky do obchodu ještě týž den. Navíc tímto způsobem nám nikdy nedojdou velikosti v dané prodejně,“ uvedl Uhl.

Diskuze k článku