Vašečočky.cz: Nenápadný obr z Česka je v další zemi

Kontaktní čočky, sluneční brýle a péče o oči obecně možná nevypadají jako příliš sexy produkt pro prodej na internetu. Přesto se na nich dají vydělat slušné peníze. Tuzemský e-shop VašeČočky.cz roste tak, že se hodlá stát největším evropským hráčem na poli péče o oči v Evropě. Právě se rozšířil na 13 jazyků a už šestnáctý zahraniční trh: Nizozemsko.

“Dosud pro nás byl bariérou vstupu do země jazyk, ale nyní už máme přímo v pražské centrále posilu hovořící nizozemsky a ve vstupu nám nic nebrání. Navíc díky tomu budeme moci výhledově přidat druhý jazyk i do dosud frankofonního belgického eshopu,” vysvětluje Jiří Urban, CEO VašeČočky.cz.

Že jde o významnou změnu naznačuje i to, že Nizozemsko je jednou z deseti zemí s největším podílen nositelů čoček v Evropě. Český e-shop tu působí na webu lentiamo.nl, dostal se po bok už zavedenějších hráčů a doufá, že se mu investice vrátí do dvou let.

Před spuštěním na expanzi dal zhruba půl milionu korun, většinou do práce programátorů, country manažera a marketingového týmu. Při spuštěném provozu se do e-shopu investuje dále, především do PPC reklamy, zbožových vyhledávačů či Affiliate a lokálních certifikátů. To může vyšplhat až na jednotky milionů korun.

Další země v dohledu

E-shop má z čeho brát. Jen loňský rok se jeho tržby dostaly na 700 milionů korun. Naprostá většina obratu – 85 procent – je přitom ze zahraničí. Firma má 70 zaměstnanců a za období své existence stihla nasbírat těsně přes milion zákazníků. Navíc se může pochlubit skutečností, že každý měsíc u ní nakoupí skoro 80 procent stálých zákazníků.

Obchod už se dokázal přestěhovat i mimo virtuální prostředí, když před pár dny otevřel svou první kamennou prodejnu. Dvoupatrový prostor v Praze slouží i jako výdejna objednávek, ale taky poskytuje služby optometristy i nejoblíbenější produkty. „Optika je pro nás krokem, jak zákazníkům nabídnout služby, které jiní internetoví prodejci nenabízejí,” slibuje Urban.

Podle něj má mít oproti tradičním optikám širší nabídku. “V prodeji bude až tisíc modelů od základních až po luxusní a těžko dostupné značky jako Fendi či Dior a v létě budeme mít nejširší nabídku slunečních brýlí v Praze,” věří. Navíc se po otestování konceptu mají otevírat nové pobočky. Do konce roku 2020 v minimálně dalších třech evropských zemích.

“Uvažujeme o vstupu do dalších zemí Evropské unie, ale další expanzi se chystáme realizovat až poté, co spustíme a otestujeme prodej dioptrických brýlí online,” naznačuje Jiří Urban.

Diskuze k článku