Tým Balíkonoše spouští Foxdeli, e-shopům umožní ovlivnit spokojenost zákazníka s doručením objednávky

Pět let po vzniku služby Balíkonoš přichází zásadní evoluční krok a vzniká aplikace Foxdeli, která umožní e-shopům, nehledě na jejich velikost, ovlivnit komunikaci se zákazníky během doručování. Aplikace již v základní podobě funguje, plná verze bude dostupná na konci června. 

Cílem Foxdeli je pozvednout standard doručování objednávek z internetových obchodů a zefektivnit doručovací proces z pohledu e-shopů, dopravců i koncových zákazníků. Jednou z cest, jak toho dosáhnout, je unikátní funkce personalizace komunikace mezi e-shopem a zákazníkem během přepravy.

„S Foxdeli si e-shop sám může natextovat a upravit všechny e-maily a sms zprávy, které zákazník dostane v průběhu doručování objednávky, a to v jazyce, kterému zákazník rozumí. Foxdeli zjednodušuje celý proces doručení a navíc z komunikace odstraňuje ‚přepravštinu‘. Srozumitelnou komunikaci během doručování vnímáme jako zásadní krok k bezproblémovému předání objednávky zákazníkovi,“ vysvětluje Martin Jareš, zakladatel a CEO Foxdeli.

Martin Jareš

Vedle personalizované komunikace nabízí Foxdeli internetovým prodejcům možnost vytvořit si vlastní stránku sledování zásilek (Track & Trace), kde zákazník dostane všechny informace přehledněji a srozumitelněji než na dnešních portálech přepravních společností. Jednodušší bude s Foxdeli také vrácení zboží. Objednání přepravy pro vrácení zboží bude možné bez nutnosti tisku štítku či další nadbytečné administrativy.

„Jednotnou T&T stránku, brandovanou e-shopem a mluvící srozumitelnou řečí, jsme vytvořili jako středobod komunikace mezi e-shopem, zákazníkem a dopravcem. Právě zde zákazník získá potřebné informace o doručení objednávky, vyzvednutí v odběrném místě a v neposlední řadě bude mít i možnost hodnotit kvalitu doručení, podobně jako u hodnocení řidičů taxi nebo nebo u hotelových služeb. T&T stránky umožňují prodejcům umístit zde informace o možnostech případné reklamace či rovnou funkci objednání vrácení zboží. Tyto funkce jsou pouhým začátkem, naše plány počítají s dalšími pokročilými funkcemi,“ doplňuje Jareš.

Zefektivnění práce zákaznické podpory e-shopů

Principem fungování Foxdeli je snadné napojení na všechny dopravce, které e-shop využívá. Díky tomu nástroj sjednocuje ovládání všech systémů těchto dopravců, internetoví prodejci mají všechny zásilky na jednom místě a nemusí vůbec využívat systémy přepravních společností. „Systém také automaticky zkontroluje správnost zadané adresy pro doručení a připraví k tisku štítek s logem e-shopu,“ dodává Jareš.

Napojením všech dopravců do jednoho systému se e-shopům výrazně zjednodušuje nejen objednávka přepravy, ale především práce zákaznické podpory. „Zákaznická podpora e-shopů dnes řeší problémy s doručením většinou až ve chvíli, kdy se z objednávky stane vratka. Důvodem je, že dosud neměly možnost těmto problémům předcházet, protože jim chyběly ucelené informace např. o dlouho nedoručených zásilkách či končící době uskladnění zásilky na odběrném místě,“ pokračuje Jareš.

„Foxdeli zaměstnance podpory upozorní na všechny ‚problematické‘ zásilky automaticky, a to na základě řady parametrů, které si internetový prodejce může sám nastavit. Co víc, automaticky může o problémech s doručením, poškození nebo končící době uskladnění informovat zákazníka pomocí e-mailu a podat mu pomocnou ruku. Jsme přesvědčení, že právě to je cesta ke spokojenějšímu zákazníkovi a vyššímu procentu včasného a bezproblémového doručení,“ vysvětluje Jareš situaci, jak Foxdeli e-shopům zjednoduší reakci na otázky typu kdy přijde má objednávka?

Mezi nejvýznamnější zákazníky služby Foxdeli patří již nyní e-shopy Decathlon, Pietro Filipi, Trenýrkárna, Epico nebo Ski a Bike Centrum Radotín. V příštím roce společnost plánuje expanzi na okolní trhy.

Diskuze k článku