Škoda Auto začala prodávat auta na operativní leasing online. Cílí na novou generaci zákazníků

Škoda Auto se rozhodla, že půjde naproti aktuálním trendům, kdy se prodej prakticky veškerého zboží přesouvá také na internet. Přestože automobily stále zůstávají devizou kamenných poboček, nabízí Škodovka svým zákazníkům nově možnost pořídit si vůz na operativní leasing online. A to skutečně online – osobně si pak budete muset jen auto vyzvednout.

Navíc i to by do budoucna mohlo zmizet. „Škodovka by chtěla, aby vše bylo snadné jako u jiných e-shopů, kdy vám zboží dovezou až domů, ale nebude to hned,“ říká Jiří Voldán z Cleverlance. Právě tato firma spolupracovala se Škoda Auto na vývoji nového e-shopu, který je svého druhu první v Evropě a v oblasti e-commerce patří k průkopnickým projektům.

Lidé, kteří již nepotřebují auto vlastnit

Prodej auta online jako takového možná zní jednoduše, byť to tak rozhodně není. Navíc když se do celého nákupu přidá žádost o operativní leasing, je to ještě náročnější. Škoda Auto a Cleverlance proto stáli před velkou výzvou, jak integrovat rozhraní klasického e-shopu s legislativně a procesně poměrně komplikovanou nabídkou operativního leasingu. Vše se ale povedlo a na začátku roku byl spuštěn e-shop ŠKODA Online.

„Platforma ŠKODA Online je novým prodejním nástrojem a doplňkovou službou ke stávajícím prodejním kanálům,“ vysvětluje Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika. S novým e-shopem česká automobilka, jež je součástí německého koncernu Volkswagen, sleduje několik cílů. Jednak chce díky onlinu postupně modernizovat svůj prodej a posilovat svou značku na českém trhu a také oslovovat specifickou cílovou skupinu.

S e-shopem tzv. „operáků“ cílí Škodovka především na vzrůstající skupinu lidí, kteří již nemají potřebu automobil vlastnit. Naopak požadují dostupnou mobilitu a jednoduchý online přístup – přesně to nová služba představuje.

Kompletně online

Přidanou hodnotou ŠKODA Online je to, že jde o skutečně o onlinové řešení. To znamená, že celý nákup vyjma samotného vyzvednutí vozu probíhá po internetu a zvládnete ho udělat z pohodlí svého gauče. „Existuje prodej ojetých vozů, ale jde spíše o katalogy nebo srovnávače, nikoliv o skutečný online prodej, kdy rovnou zaplatíte a podepíšete smlouvu. ŠKODA Online tohle všechno integruje,“ vysvětluje Jiří Voldán, výkonný ředitel dodávky produktů v Cleverlance.

Nejprve si v e-shopu vyberete auto, které si chcete na operativní leasing pořídit, a zvolíte potřebné parametry. Vyberete mezi benzínovým a dieselovým motorem, roční nájezd, variantu služeb, spoluúčast pojištění a dobu pronájmu (od dvou do čtyř let). Podle toho se vypočítá měsíční splátka operativního leasingu, o nějž v následujícím kroku požádáte. Vyplníte osobní data, údaje o zaměstnání a vašich financích a vyberete si prodejce, od kterého chcete nový vůz doručit.

Schválení financování proběhne v rámci nákupu do několika minut (nejpozději však do 24 hodin). Pokud projdete skóringovým systémem, přesunete k platební bráně, kde složíte první splátku. Zároveň je v rámci celého procesu automaticky vygenerována a podepsána smlouva, takže jediné, co už je po všech zmíněných krocích od vás potřeba, je vyzvednout si auto u vybraného dealera.

Zůstává fyzický kontakt s obchodníkem

Právě dealeři hrají důležitou roli. Škodovka – ale platí to i pro jakoukoliv jinou automobilku – potřebovala najít ideální obchodní model, který by efektivně propojil kamenné pobočky s internetovým obchodem, aby na sobě vzájemně neparazitovaly. Proto je i online prodej operativních leasingů navázán na jednotlivé obchodníky, u nichž si vůz vyzvednete. A ti vám pak vedle servisu mohou nabídnout i další doplňkové služby, příslušenství a podobně.

ŠKODA Online aktuálně nabízí necelých sto konfigurací svých modelů Citigo, Fabia, Octavia, Rapid a Superb. Již vyrobená auta jsou k odběru ihned. Vozy v procesu výroby vám největší česká automobilka dodá do dvou týdnů a pokud je vámi vybranou konfiguraci potřeba teprve vyrobit, počkáte si na ni až 90 dnů.

Škodovka ale neustále analyzuje, o které vozy a konfigurace je největší zájem, a právě takové se snaží zajistit s dostupností do 14 dnů. Navíc do budoucna chystá rozšíření nabídky o vozy, které si zákazník nadefinuje sám prostřednictvím webového konfigurátoru.

Platforma ŠKODA Online je z hlediska systémové architektury na komplexní prodej produktů a služeb připravena, tedy i na integraci webového konfigurátoru, a tak je vše připraveno také pro případný běžný prodej vozů. Bude to zřejmě otázka poptávky, kdy Škodovka své online služby rozšíří mimo operativní leasing.

Diskuze k článku