Reshoper: Na české e-shopy přijde přes 42 milionů návštěv měsíčně z Googlu. Připravte se

Pokud si zákazníci na internetu něco chtějí koupit, nejdou rovnou na stránky obchodu. Udělají si nejdřív menší průzkum na vyhledávaci. Měsíčně přes něj na weby e-shopů uskuteční průměrně 42 175 499 návštěv – a pozor, naprostou většinu z nich „slízne“ prvních 10 % tuzemských e-shopů. Jak to funguje a jak zákazníky oslovit? Náhled z vyhledávače Google teď poskytla společnost Marketing Miner, partner blížící se konference Reshoper.

Odborníky na SEO nepřekvapíme, některé majitele online obchodů určitě: celkem 92 procent veškeré organické návštěvnosti z Googlu získá prvních 10 procent českých e-shopů. To je asi 4 000 z celkem 40 tisíc zde působících. Druhých 10 % už má jen 5 % provozu a dál číslo už jen strmě klesá.

Marketing Miner data ukázal na základě 2 milionů nejhledanějších dotazů pro Česko. „Jedna z věcí, která mě zaujala, bylo, že rychlost načtení stránky přímo nesouvisí s návštěvností z organického vyhledávání daného e-shopu. Respektive je tam určitá mez, nesmí se načítat třeba nad 10, 12 vteřin,“ říká k jednomu z výsledků průzkumu Filip Podstavec, přední český on-line marketér a provozovatel Marketing Mineru. Je to důležité i proto, že už nějakou chvíli se mluví o tom, že Google bude brát rychlost webu jako hodnotící faktor pro řazení výsledků vyhledávání.

Celou studii, na kterou Filip Podstavec odkazuje, najdete na Datablogu k akci Reshoper. A především, celého Filipa Podstavce na akci Reshoper, která má ambici být největší česká událost věnovaná e-shopům. Veletrh, odborná konference, poradenství a doprovodný program v jednom se uskuteční už 29. ledna.

Najdete na něm přes 100 stánků s dodavateli veškerých potřebných služeb pro internetové obchody, budete si moct zdarma popovídat třeba s UX designérem Honzou Kvasničkou nebo e-commerce konzultantem Jirkou Chomátem. Na konferenci vystoupí například CEO Dataweps, Jan Mayer nebo Dalibor Cicman, který založil a řídí e-shop GymBeam.

“Během jednoho dne a na jednom místě můžete vyřešit všechny překážky, které vám stojí v cestě vašemu online podnikání. Více než stovka vystavovatelů nabídne svá řešení a nástroje, poradci pak zdarma své odborné know-how. To vše ve společnosti podobně nadšených podnikatelů,” říká Eva Knirschová, ředitelka Reshoperu. Ta loni uspořádala první český e-commerce veletrh ve spolupráci s Jindrou Fáborským, zakladatelem Marketing Festivalu. První ročník navštívilo téměř 3 000 lidí, letos by chtěli zakladatelé účast o třetinu zvýšit.

Reshoper proběhne 29. ledna 2019 v pavilonu PVA EXPO PRAHA, vstup na veletržní část je zdarma, vstup na konferenční část 2.990 KČ bez DPH. O významu celé akce svědčí i trojice hlavních partnerů – Heureka, Seznam.cz a Shoptet.

Zatím doporučujeme zmíněný Datablog – věříme totiž, že z nabízených témat si vybere každý e-shop.

Tak třeba – víte, který e-shop má nejlajkovanější posty na Instagramu? Inspirujte se: celých 8,8 procenta ze všech lajků směřovaných českým internetovým obchodům na této síti si vysloužil možná méně známý Queens.

Používáte live chat? Měli byste: Zhruba pětina tuzemských internetových obchodů to dělá, a pomáhá tak zákazníkům s nákupem.

Už jste zkoušeli push notifikace? Přemýšlejte nad tím: třeba takový e-shop eXtra Electronics díky nim zvýšil tržby o 100 % u lidí, kteří si push notifikace povolili. Jiný americký internetový obchod Wholesome Yum díky nim získává 7 % veškerého provozu na webu. A funguje to i v Česku. Podle Filipa Černého z Kytary.cz díky push notifikacím získal obchod během Black Friday desítky konverzí za jediný den.

Diskuze k článku