Pošliflašku.cz: Expresní doručování květin jako dárku je normou, dva Brňáci to zkoušejí s alkoholem

Lukáš Polach a Denis Prošek rozbíhají službu Pošliflašku.cz – první dárkovou službu poskytující expresní doručení luxusního alkoholu jako dárku. Zatím nefunguje ani měsíc a za první dva týdny poslali jen tři láhve, v průběhu dalšího týdne pak již téměř třicet. Svému nápadu však věří a chystají další novinky.

Lukáš Polach (na úvodní fotce vpravo) svého času žil v Londýně a během této doby téměř pokaždé posílal květiny mámě, babičce nebo přítelkyni k jejich narozeninám nebo výročí. Když však chtěl podobnou službu využít pro tátu (a zaslat mu něco jiného než květy), moc možností nenašel.

„Bohužel, pro tátu nebylo nic. Ano, mohl jsem mu nechat poslat láhev něčeho dobrého skrz e-shop, ale došlo by mu to až za několik dní, ne moc vkusně zabalené v bublinkové fólii, špinavé krabici. A co nejhůře k dárku, s fakturou,“ popisuje Polach pro Tyinternety.

Denis Prošek (vlevo) a Lukáš Polach

Když se pak vrátil zpátky do Česka, určitou dobu přemýšlel, co dál dělat. A kromě projektu, který je „běh na dlouhou trať“ se s kamarádem Proškem u piva rozhodl rozběhnout právě i Pošliflašku.cz. Projekt začal oficiálně fungovat v druhé polovině září a své potenciální klienty zatím oslovuje přímo. Těmi jsou zejména firmy nebo Češi žijící v zahraničí.

„Do marketingu nevkládáme zatím žádné finanční prostředky, oslovujeme potenciální zákazníky sami. Mezi lidmi to má celkem úspěch. Výjimka potvrzuje pravidlo a zdá se, že opět vítězí ženy, které tvoří 2 ze 3 obdarovaných,“ říká Polach.

Při doručování láhví spolupracuje s firmou Messenger, díky čemu firma dokáže zajistit doručení přímo do rukou obdarovaného a zároveň dodávku po celé republice do 24 hodin. V Brně umožňuje balíček doručit již do čtyř hodin a aktuálně pracuje na tom, aby stejnou dobu stíhal také v Praze. Samotné láhve jsou zabalené v papírových eco taškách doplněné o zapečetěný papírový vzkaz.

Za první dva týdny fungování se na Pošliflašku.cz prodali jen 3 láhve. „I tak se to počítá jako úspěch,“ uvádí Polach s úsměvem a dodává, že po třetím týdnu fungování jich bylo téměř třicet. „V tuto chvíli nabízíme pouze láhve, protože jsme si chtěli ověřit, zda na náš koncept trh pozitivně odpoví a stalo se. Navazujeme nové spolupráce s českými výrobci alkoholu, kteří vyhráli se svými kousky nějaké ocenění. To pak nabízíme v sekci láhev týdne, která je v omezeném množství.“

Dále ve vznikajícím projektu pracují na konceptu „inspirujte se“, v rámci kterého sestavují dárkové balíčky. Základem je, pochopitelně, dobrá láhev, kterou pak doplní například set dvou skleniček určených pro daný druh alkoholu nebo speciálně vytvořená čokoládová podkovička doplňující chuť alkoholu.

„A pokud má obdarovaný rád doutníky, tak z toho může být ve finále luxusní gentlemanský balíček určený k přímé spotřebě při té nejlepší chvíli pohody,“ nastiňuje Polach budoucí plány.

Diskuze k článku