Peníze, nebo benefity: Co motivuje zaměstnance v e-commerce?

Průměrná mzda zaměstnance v e-commerce se loni zastavila těsně pod hranicí 50 tisíc korun. I když jde na české poměry o nadprůměrný výdělek, kvalitní lidé firmám často schází. Zajímá vás, jak upoutat zájem klíčových lidí a jak je motivovat? Nejen těmto otázkám se budou věnovat personalisté v rámci květnového diskuzního cyklu Eshopista na téma HR a Employer Branding v e-commerce.

V roce 2018 se podle průzkumu mezd v české e-commerce průměrný hrubý výdělek pracovníků v onlinu vyšplhal na 49 400 korun. V meziročním srovnání si zaměstnanci v tomto segmentu polepšili v průměru o 14 %.

„Mzdy v e-commerce byly loni oproti celorepublikovému průměru o necelých 18 tisíc vyšší. I když je finanční ohodnocení pracovníků v e-commerce nadstandardní, pro personalisty ve firmách je mnohdy obtížné získat vhodné kandidáty na odborné pozice a udržet klíčové zaměstnance,“ uvádí Pavlína Zábojníková, spoluzakladatelka personální a konzultační agentury OnlinePeople.cz a jedna z přednášejících květnové akce HR a Employer Branding v e-commerce.

Personalisté působící v oblasti e-commerce se shodují, že v posledních letech získávají stále více na významu nefinanční benefity. Stravenky, týden dovolené navíc, pracovní notebook nebo telefon už berou zaměstnanci jako samozřejmost. Kdo chce dnes získat pozornost kvalitních zaměstnanců, musí nabídnout mnohem víc. Například Alza.cz na svých stránkách láká nové zaměstnance na posilovnu, lezeckou stěnu nebo solnou jeskyni přímo v kanceláři, jazykové kurzy v malých skupinách, školení či volné vstupenky na různé kulturní a společenské akce.

Průzkum mezd v české e-commerce se zaměřil také na hodnocení přínosu jednotlivých benefitů samotnými zaměstnanci. Největším benefitem je čas strávený mimo práci. „70 % zaměstnanců má možnost využívat home office, který jim umožňuje lépe sladit pracovní a osobní život. Tuto možnost využije jednou až pětkrát do měsíce 43 % zaměstnanců. Častým benefitem ve firmách je také občerstvení na pracovišti či kafetérie,“ komentuje aktuální výsledky průzkumu mezd v české e-commerce Pavlína Zábojníková.

Některé firmy se neobávají jít ještě dál a poskytují netradiční benefity. Už i v Česku najdeme například zaměstnavatele, kteří neváhají nabídnout svým lidem neomezené volno nebo kratší čtyřdenní pracovní týden. Atraktivní mzda, zajímavé benefity, správná firemní kultura, možnost profesního i osobního rozvoje a důvěra zaměstnavatele jsou těmi správnými ingrediencemi, které vedou k nízké fluktuaci zaměstnanců.

Zajímá vás, jak české a moravské firmy upoutávají pozornost klíčových lidí a čím je motivují? Potřebujete poradit, jak řešit flexibilní zaměstnávání u agilních projektů a jaké jsou aktuální trendy zaměstnávání na regionálním i mezinárodním trhu? Odpovědi na tyto a další otázky se dozvíte na 5. ročníku diskuzní platformy Eshopista, který pořádá společnost Acomware. Tématem je HR a Employer Branding v e-commerce.

Místo konání akce: Impact Hub Brno, Cyrilská 7, Brno
Datum: 16. května 2019
Čas: 14:30 registrace, začátek v 15:00, závěr 19:00, následuje afterparty od 19:20
Cena vstupenky: 990 Kč bez DPH
Program akce najdete na https://www.eshopista.cz/cz/home

Diskuze k článku