Obrat majitele Zásilkovny za první pololetí vzrostl o 72 %, blíží se tak k cíli 1,3 miliardy tržeb za rok

Skupina Packeta, do které patří mimo jiné i česká logistická firma Zásilkovna, dosáhla za prvních šest měsíců letošního roku tržby 425 milionů korun. Meziročně tak jde o nárůst o 72 procent. Počet samotných zásilek vzrostl o 70 procent na 7,5 milionu.

Kromě toho pokračovalo i navyšování počtu výdejních míst – od ledna do června vzrostl o 514 na 2656 s letošním cílem dosáhnout 4500 výdejních míst v rámci celé skupiny a z toho 3000 jen v rámci České republiky.

„Dosavadní růst v letošním roce považuji za velmi úspěšný. Nejde ale jen o čísla. Pro klienty jsme připravili hned tři novinky. V dubnu to byla služba Mezi námi umožňující doručování zásilek mezi fyzickými osobami, v květnu nabídla Zásilkovna, jako první firma ve střední a východní Evropě, robotické výdejní místo Z-BOT a od července jsme spustili přepravu zboží do všech zemí EU a do Ruska, což byl jeden ze strategických cílů skupiny pro letošní rok. Nyní jsou naším cílem země mimo Evropu. Do tří let chceme být logistickou platformou pro celý svět,“ říká Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny.

Kijonková přitom říká, že Zásilkovna České poště nekonkuruje. Přečtěte si, jak se chce do tří let stát globální logistickou platformou

V letošním roce plánuje skupina Packeta překonat hranici jedné miliardy korun obratu. Hlavním motorem růstu budou inovace. V současné době pracuje projektový a IT tým na desítkách nových projektů. Zmínit lze například doručování do kufru, projekty v oblasti plateb, P2P doručení nebo prohlubování spolupráce s technologickými společnostmi Liftago nebo Twisto.

„Dnes nám Zásilkovna v ČR generuje 76 procent celkového obratu skupiny, zbytek připadá na zahraničí. Za klíčový cíl pro následující období považuji otočit procento obratu tak, aby většina příjmů skupiny přicházela ze zahraničních entit,“ doplňuje Kijonková.

Diskuze k článku