Nákupy nekončí Štědrým dnem, v povánočních výprodejích Češi utratí stejně jako před Vánoci

Jen co odezní sváteční nálada, v českých online obchodech čeká další nadílka – slevy a výprodeje. Aktuální data českého cashbacku Plná Peněženka za tři týdny po Vánocích totiž ukazují, že výprodeje u zákazníků bodují. Dokonce v nich utráceli téměř totožně jako za dárky před Vánoci.

Nákupní horečka tak znovu ožívá už 27. prosince a vrcholí 8. ledna. Češi vybírají z tisíců e-shopových nabídek a mezi nejpopulárnější výprodejové radosti patří hlavně nákup cestovatelských zážitků.

Lidé si tak vánoční atmosféru nenechají rušit a do e-shopů se začínají vracet až po svátcích. Pozornost nákupům věnují krátce mezi svátky a velký vzestup nákupní křivky nastává od 2. ledna.

Během tří výprodejových týdnů Češi utratí na internetu až o 71 procent více oproti celoročnímu průměru. To je téměř stejné číslo jako před Vánoci, kdy se objem útrat vyšplhal téměř k 80% hranici. Útraty vrcholily 8. ledna. Čechy poté intenzivní nákupní nálada pomalu opouští.

Lidé v povánočních slevách utrácejí téměř stejně jako před svátky

„Z porovnání dat za tři týdny před a po Štědrém dnu vyplývá, že čeští zákazníci nechají po svátcích v e-shopech 96 procent peněz, které utratili za stejné období před Vánoci, což je překvapivě vysoké číslo,“ komentuje Josef Drobílek, marketingový ředitel Plné Peněženky.

„Letošní Vánoce v Česku byly ve znamení online nákupů ze zahraničí a zákazníci na tento trend navázali i ve výprodejích. Téměř za polovinou všech nákupů za poslední tři týdny směřovali zákazníci na zahraniční e-shopy. Stejně jako před Vánoci vítězí na tomto poli čínský Aliexpress a vyhledávač ubytování Booking.com, ale oblibě se těší také americký e-commerce gigant Ebay,“ doplnil Drobílek.

Mezi českými e-shopy nejvíce bodovaly online obchody Notino, Dr. Max, Datart, Euronics a Kasa.cz. Struktura nákupů ukazuje, že nejvíce se utrácelo za parfémy a kosmetiku, léky, elektroniku, ale také potřeby pro domácí mazlíčky, kde se po bok nejoblíbenějších e-shopů zařadil Zoohit. Všechny kategorie ale válcuje cestování.

Plná Peněženka uvádí, že jen na Booking.com Češi nakoupili po Vánocích za 12 milionů korun. Lidé v průměru nakupují ubytování 23 dní dopředu. Z toho vyplývá, že největší oblibě se těší právě probíhající sezóna, ať už se jedná o zimní lyžování nebo únik do teplých krajů.

Diskuze k článku